شهباز شریف: تفاهمنامه ایران و آمریکا شامل موشکهای بالستیک نمیشود
نخستوزیر پاکستان در جریان دیدار با رئیسجمهور ایران گفت تفاهمنامه میان تهران و واشنگتن شامل موردی درباره موشکهای بالستیک ایران نمیشود و طرف ایرانی هرگز نمیخواست درباره آن گفتوگو کند.
شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، عصر سهشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران در اسلامآباد عنوان کرد: تفاهمنامه ایران و آمریکا به موشکهای بالستیک اشارهای نمیکند و این موضوع هرگز روی میز مذاکره نبود. همچنین، طرف ایرانی هرگز نمیخواست حتی در مورد آن بحث کند.
طبق گزارش الجزیره، نخستوزیر پاکستان در ادامه خطاب به رئیسجمهور ایران اظهار کرد: لطفا سلام گرم مرا به حضرت آیتالله مجتبی خامنهای، رهبر معظم انقلاب برسانید. به لطف رهبری ایشان، ایران توانسته است با عزت و افتخار به این تفاهمنامه و در نتیجه آتشبس دست یابد. ما همچنین عمیقترین مراتب تسلیت خود را به خاطر کشته شدن برادران و خواهران بیگناه ایرانی، از جمله کودکان که تعدادشان به هزاران نفر رسیده است، ابراز میکنیم.
شهباز شریف افزود: من از رهبری ایران به خاطر اعتماد به توانایی پاکستان در میانجیگری صادقانه بسیار سپاسگزارم و میخواهم به شما اطمینان دهم که به عنوان برادر، ما هرگز شما را ناامید نخواهیم کرد. تحت رهبری دوراندیشانه شما، ایران به زودی به یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد جهان تبدیل خواهد شد. همچنین، به دعوت آقای پزشکیان هفته آینده به ایران سفر خواهم کرد.
او با اشاره به نقشههای شوم برخی طرفها برای ایجاد اخلال در روند تفاهم گفت: در سراسر جهان افرادی هستند که میخواهند این توافق صلح را خراب کنند. آنها نمیخواهند ملت ایران، یک ملت بزرگ، از خاکستر جنگ بیرون بیاید و به اوج شکوه و افتخار برسد.
نخستوزیر پاکستان تاکید کرد: نمیتوان استانداردهای دوگانهای داشت که در آن برخی کشورها بتوانند موشکهای بالستیک داشته باشند و ایران نباید داشته باشد. شما نمیتوانید این نوع دورویی را هضم کنید!
وی افزود: من بار دیگر مایلم بر نقش فیلد مارشال عاصم منیر بهخاطر سهم برجستهاش که منجر به این آتشبس و امضای این تفاهمنامه توسط ایران، پاکستان و آمریکا شد، تاکید کنم. او در طول شبها و روزهای تاریک با یک ماموریت کار کرد؛ با من بیایید؛ ما هر کاری از دستمان بربیاید برای توقف این جنگ انجام خواهیم داد.