فردین و ایرج قادری در یک درام عاشقانه+ عکس
این فیلم اولین کارگردانی فیلمنانویس سینمای بدنه آن روزگار، سعید مطلبی است. مطلبی استاد سینمای پرفروش بود و نویسندگی سریالی همچون ستایش را هم در پرونده دارد که یکی از سریالهای پر مخاطب صداوسیمای بعد از انقلاب است.

محمدعلی فردین جوانی که از تشک ِکشتی بلند شد و پا به سینما گذاشت؛ دههها محبوب مردم ایران بود و ماند، بسیاری به عشق او به سینما میرفتند و یکی از دلایل حذف او در سینمای بعد از انقلاب همین محبوبیت بود.
اوج کار فردین دهه 40 و 50 بود و در سینمای ایران بازیگری، کارگردانی و تهیهکنندگی کرد. او از 1338 تا 1358 به مدت 20 سال در بیش از 64 فیلم نقش اول بود و بعضی از سالها در بیش از 5 اثر سینمایی نقشآفرینی کرد.
فردین در سال 1349 در فیلم «کوچه مردها» در کنار ایرج قادری و پوری بنایی بازی کرد، فیلم فضایی مردانه دارد و حال و هوای رفاقت که در آن سالها مد روز بود.
کوچه مردها را «فریدون گُله»، فیلمنامهنویس و کارگردان برجسته سینمای ایران، نوشته بود؛ اما نه با آن ایدههای روشنفکری که در فیلمهای خودش وجود داشت، بلکه با تم و فضایی که سینمای بدنه از او میطلبید. این فیلم اولین کارگردانی فیلمنامهنویس سینمای بدنه آن روزگار، سعید مطلبی است. مطلبی استاد سینمای پرفروش بود و نویسندگی سریالی همچون ستایش را هم در پرونده دارد که یکی از سریالهای پر مخاطب صداوسیمای بعد از انقلاب است.
تولید کوچه مردها در بهار 1349 آغاز شد و در تابستان به پایان رسید و در بهمن همان سال این فیلم 90 دقیقهای اکران شد. موسیقی این فیلم هم تلفیقی از بهترینها بود، همایون خرم، اسفندیار منفردزاده و حسین واثقی موسیقی متن و آوازهای این فیلم را ساختند.