به روز شده در
کد خبر: ۱
یادداشت نخست

آوش؛ فرصتی برای شنیدن

سید محمد حسن بلاغی مبین؛ مدیر مسئول

آوش؛ فرصتی برای شنیدن

حکایت آوش از روزهای پاییزی سال 1402 شروع شد، چند روزنامه نگار دورهم جمع شدیم و در مورد رسانه‌ای صحبت کردیم که بتواند نیازهای امروز جامعه ایرانی را پاسخ دهد، چند گام رو به جلو و چند قدم متفاوت تر از آن چیزی که در رسانه‌های دیگر وجود دارد.

ماه‌ها برای ایجاد و شکل دادن به چنین رسانه‌ای وقت صرف شد، با اساتید مختلف روزنامه‌نگاری، با متخصصان جامعه‌شناسی و با کارشناسان مختلف فنی صحبت کردیم، انتهای سال 1402 به یک مقدمه‌ای رسیدیم و قرارمان شد روز 17 مرداد ماه 1403، روز خبرنگار، آغاز به کار رسانه جدیدی به نام آوش باشد.

اتفاقات بهار سال 1403 در فضای سیاسی کشور تاریخ مدنظر ما را به تاخیر انداخت، انتخابات و مسائل بعد از آن باعث شد مجددا از مهرماه 1403 فرآیند کار را شروع کنیم، البته که به دلیل پیوستن برخی از اعضای تیم اولیه به دولت جدید تغییراتی در ترکیب ایجاد شد و همچنین ایده‌های جدیدتری نیز از جانب همکاران دیگری پدید آمد، با ترکیب جدید و بازپروری ایده‌ها، این‌بار جدی‌تر به سمت شروع رفتیم و رسیدیم به امروز تا به شما بگوییم "سلام".

آوش قرار است با همکاری جمع بزرگی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای کشور، فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، رسانه‌ای باشد برای شنیدن، محلی برای رساندن صدای مردم به حاکمان و جایگاهی برای ارتباط گرفتن حاکمان با مردم. قرارمان این است که مردم با هر نگاهی و هر تفکری، با هر درجه از منزلت اجتماعی، با هر طبقه از طبقات اقتصادی، این رسانه را فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود بدانند، صدایشان را بشنوند و تصویرشان را ببینند.

آوش قرار است از سلبریتی زدگی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی به سمت «مردم - قهرمان» قدم بردارد، آنهایی که به هر دلیلی دیده نمی‌شوند را در معرض نگاه عموم قرار دهد و صدای آنها که شنیده نمی‌شوند را در جامعه پخش کند.

آوش قرار است یک رسانه باشد نه یک اتاق جنگ! رسانه‌ای که همه را به همدیگر وصل می‌کند، تلاش می‌کند اعتماد را بازیابی کند و اسیر هیجانات سیاسی و اجتماعی نشود.

آوش قرار است دروغ نگوید حتی اگر مجبور شود، آنچه را می‌تواند و قانون اجازه می‌دهد را با صدای بلند بگوید و آن جا که نمی‌تواند "راست" بگوید سکوت کند و مخاطب را دچار سردرگمی و تشتت نسازد.

آوش قرار است هم، صدای نسل جوان که روزگار متفاوتی را دارد منعکس کند، هم، میانسالان را نمایندگی کند و هم در کنار بزرگان و پیران بایستد.

آوش قرار است رسانه‌ای باشد که هم به شما اطلاعات "سالم" می‌دهد و هم وقت شما را برای دقایقی سرگرمی می گیرد و لحظات لذت بخشی را برای شما ایجاد می کند.

ما در آوش رویاهای ارزشمندی داریم و می‌دانیم این رویاها به واقعیت تبدیل می‌شود وقتی شما، مردم، از کار ما رضایت داشته باشید، ما و شما رویاهای مشترکی می‌سازیم و با هم آن رویاها را به واقعیت گره می‌زنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار