به روز شده در
کد خبر: ۳۲۹۴۵
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن و بنادر:

روند توسعه پروژه رشت آستارا با حساسیت‌های زیست‌محیطی پیش می‌رود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن و بنادر گفت: طی سال‌های گذشته توانستیم رشت را به شبکه ریلی خود متصل کنیم. همچنین، از آستارا هم به شبکه ریلی آذربایجان و روسیه متصل شدیم. تنها حلقه مفقوده این کریدور، خط رشت به آستارا است.

روند توسعه پروژه رشت آستارا با حساسیت‌های زیست‌محیطی پیش می‌رود

خطیبی، معاون  ساخت و توسعه راه‌آهن و بنادر  در خصوص آخرین وضعیت پروژه رشت- آستارا اظهار داشت:  با توجه به موقعیت ژئو استراتژیک کشور ما، این پروژه اهمیت زیادی دارد. کریدور شمال و جنوب با طول تقریبی ۱۳ هزار کیلومتر از بمبئی هند شروع می‌شود و بخش بزرگی از آن در ایران واقع شده است.

وی ادامه داد: ما به دلیل داشتن شبکه ریلی منحصربه‌فرد، می‌توانیم بارهای ترانزیتی را به راحتی جابجا کنیم. 

او بیان کرد: طی سال‌های گذشته توانستیم رشت را به شبکه ریلی خود متصل کنیم. همچنین، از آستارا هم به شبکه ریلی آذربایجان و روسیه متصل شدیم. تنها حلقه مفقوده این کریدور، خط رشت به آستارا است. 

وی ادامه داد:اما ما با چالش‌های خاصی در بحث تملک اراضی مواجه هستیم، چون این پروژه در یک منطقه با حساسیت زیست‌محیطی و زمین‌های کشاورزی واقع شده است. این مسائل باعث می‌شود که روند کار کمی سخت‌تر شود. 

او بیان کرد:با تلاش‌های انجام شده، ما موفق به تملک ۴۵ کیلومتر از این مسیر شده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این فرآیند را به اتمام برسانیم. 

وی افزود:امیدوارم این پروژه به زودی تکمیل شود و مردم از برکت آن بهره‌مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

آخرین اخبار