به روز شده در
کد خبر: ۹۸۶۳

شرکت در نمایشگاه‌ها؛ راهکار تجار چینی برای غلبه بر تعرفه‌های ترامپ

در شرایطی که آمریکا و چین در یک مناقشه تجاری قرار دارند، صادرکنندگان چینی به دنبال فرصت‌های جدیدی برای حضور در بازارهای جهانی هستند.

شرکت در نمایشگاه‌ها؛ راهکار تجار چینی برای غلبه بر تعرفه‌های ترامپ

صادرکنندگان چینی با توجه به جنگ تجاری، به دنبال فرصت‌های جدیدی برای دستیابی به بازارهای جهانی هستند.

کلید این موضوع، نمایشگاه‌های تجاری است که بسیاری می‌توانند با هدف یافتن فرصت‌های دیگر که فراتر از بازارهای متداول مانند آمریکاست، محصولات خود را به نمایش بگذارند و با ایجاد کانال‌های فروش، تاثیرات تعرفه‌ها را جبران کنند.

از میان چندین نمایشگاه تجاری، دو نمایشگاه بزرگ تجاری (نمایشگاه کانتون چین و نمایشگاه بین‌المللی محصولات مصرفی چین (CICPE)) به عنوان پلتفرم‌های کلیدی برای کسب‌وکارها عمل می‌کنند.

غرفه‌های نمایشگاه «کانتون»، سال جاری، در کلانشهر جنوبی گوانگژو در استان گوانگدونگ، در میان صادرکنندگان چینی با امید به ایجاد روابط تجاری جدیدی در بازارهای جایگزین، بسیار مورد توجه است. صادرکنندگان چینی فراتر از گسترش فروش، در تاسیسات تولید خارج از کشور نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند تا حضور خود را در بازارهای جهانی تقویت کنند.

برگزارکنندگان نمایشگاه «کانتون» اعلام کردند که حدود ۳۱ هزار شرکت در نمایشگاه سال جاری که تا پنج ماه مه ادامه دارد، شرکت خواهند کرد که در مقایسه با نمایشگاه قبلی، نزدیک به ۹۰۰ شرکت افزایش یافته است.

در نمایشگاه بین‌المللی محصولات مصرفی چین که به تازگی به پایان رسید، بسیاری از صادرکنندگان چینی تلاش کردند تا برندها و زنجیره‌های تامین خود را متنوع کنند، به این امید که اطمینان حاصل کنند  در یک محیط تجاری غیرقابل پیش‌بینی، انعطاف‌پذیر باقی خواهند ماند.

برخی از کسب و کارها، برندهای اختصاصی متناسب با بازارهای بین‌المللی خاص و گسترش سهم بازار داخلی خود را معرفی می کنند. «ران یان»، یکی از غرفه‌داران گفت: سال گذشته، معرفی برندهای خود را شروع کردیم و این محصولات در بازار روسیه عملکرد بسیار خوبی داشتند.

طبق گزارش یورونیوز، آمریکا و چین در یک مناقشه تجاری قرار دارند که باعث شده تا واشنگتن، تعرفه‌های بیش از ۱۴۵ درصدی را بر واردات کالاهای چینی به آمریکا اعمال کند. صادرات چین در مارس، ۱۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، زیرا شرکت‌ها عجله داشتند قبل از افزایش تعرفه‌ها، کالاهای صادراتی را ارسال کنند و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که صادرات، افت شدیدی داشته باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار