3 شب تا نابودی؛ با Nightreign مرزی بین بقا و خیانت نیست
استودیو ژاپنی FromSoftware از نسخه مستقل جدیدی از بازی پرطرفدار Elden Ring با عنوان Nightreign رونمایی کرد. این بازی با ساختاری متفاوت تجربهای سهساعته در دنیایی تاریک و پویا ارائه میدهد.

در جهانی که مرز میان واقعیت و رویا، مرگ و زندگی، قدرت و جنون به نازکی یک تار موست Elden Ring: Nightreign مفاهیم بازیهای نقشآفرینی را از نو تعریف کند. استودیوی ژاپنی FromSoftware با همراهی ناشر همیشگیاش Bandai Namco این بار تجربهای متفاوت، جسورانه و غوطهورکننده را برای بازیکنان رقم زده است.
بازی Elden Ring: Nightreign قرار است در ۲۱ آگوست ۲۰۲۵ (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای PC، PlayStation 5 و Xbox Series X/S منتشر شود. این نسخه مستقل از Elden Ring با ساختاری متفاوت و تمرکز بر بقا در مدت زمانی محدود از هماکنون یکی از مورد انتظارترین عناوین سال محسوب میشود. پیشفروش آن از تیرماه آغاز خواهد شد.
روایت سهشب در Limveld
در Nightreign همهچیز با شمارش معکوس شروع میشود. بازیکن در دنیایی بیرحم به نام Limveld رها میشود؛ جهانی پویا، تیرهرو، و متحولشونده که در هر بار ورود، چهرهای تازه دارد. اما این بار زمان عنصر کلیدی است.
در واقع بازیکن تنها سه شب درون بازی (برابر با ۳ ساعت زمان واقعی) فرصت دارد تا مهارت بیاموزد، منابع جمع کند و آمادهی مواجهه با «آخرالزمان شبها» شود. این ساختار زمانبندیشده، استرس و هیجان بازی را به اوج میرساند و برخلاف ساختار دنیای باز نسخهی اصلی بازیکن را به تصمیمگیریهای استراتژیک وادار میکند.
FromSoftware استاد ساختن جهانهایی تاریک
FromSoftware که در سال ۱۹۸۶ در توکیو تاسیس شد، در دهه ۲۰۱۰ با بازیهایی چون Dark Souls، Bloodborne و Sekiro به شهرت جهانی رسید. اما نقطه اوج کاری آنها، بدون شک انتشار Elden Ring در سال ۲۰۲۲ بود که با همکاری نویسنده برجستهی فانتزی، جورج آر. آر. مارتین شکل گرفت.
Elden Ring نهتنها فروشی بالغ بر ۲۰ میلیون نسخه داشت، بلکه جایزه بازی سال را نیز به خود اختصاص داد. Nightreign در ادامه این موفقیت ساخته شده، اما به جای نسخه دوم، مسیری فرعی و نوآورانه را برگزیده که روح بازی اصلی را حفظ میکند، اما ساختاری مستقل دارد.
یک بازی پریمیوم، بدون Pay-to-Win
FromSoftware بهطور سنتی بر پایه مدل فروش یکباره (premium) فعالیت میکند. Elden Ring: Nightreign نیز یک بازی مستقل پولیست (احتمالا در حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار آمریکا). برخلاف بسیاری از بازیهای امروز، این بازی فاقد هرگونه سیستم پرداخت درونبرنامهای Pay-to-Win یا تبلیغات آزاردهنده است.
این رویکرد مبتنی بر کیفیت باعث شده اعتماد عمیقی میان این استودیو و بازیکنان برقرار شود. درآمد اصلی FromSoftware از فروش مستقیم بازی، نسخههای کالکتور و گاهی بستههای الحاقی (DLC) است. همچنین انتظار میرود Nightreign نیز در آینده بهروزرسانیها و ماموریتهای اضافه دریافت کند که بهصورت DLC فروخته میشوند.
همکاری، خیانت، بقا
ویژگی خاص Nightreign امکان بازی گروهی سهنفره در دنیایی با دشمنان مشترک و منابع محدود است. برخلاف بازیهای سنتی کوآپ در اینجا هیچ تضمینی برای وفاداری نیست. بازیکنان میتوانند همکار باشند یا ناگهان در واپسین لحظات یکدیگر را فریب دهند.
سیستم ارتقا و جادوهای بازی نیز با توجه به زمان محدود، بازیکنان را مجبور به اولویتبندی میکند. این بازی در دسته Soulslike + Roguelike قرار میگیرد. این ترکیب باعث شده حتی گیمرهای حرفهای هم آن را یک چالش واقعی بدانند.
بازتعریف مرگ در بازیهای ویدئویی
Elden Ring: Nightreign فقط یک بازی نیست، بلکه یک تجربه وجودی درباره مرگ، انتخاب، و همکاری در جهانی بیرحم است. FromSoftware بار دیگر ثابت کرده که همچنان قادر است با حفظ روح بازیهای خود، نوآوری کند و جهانی جدید بیافریند؛ جهانی که بازیکنان برای ورود به آن، نهفقط آمادهی نبرد، که آمادهی قربانی دادن باشند.