به روز شده در
کد خبر: ۱۴۸۸۸
روابط عمومی اسنپ مارکت به آوش گفت

اسنپ‌مارکت: استقبال از کالابرگ الکترونیکی محدود بود

دولت ایران از سال ۱۴۰۱ اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را با هدف حمایت معیشتی آغاز کرد؛ بر اساس آمار رسمی کمتر از ۱۰ درصد خانوارهای مشمول از آن به‌طور فعال استفاده کرده‌اند.

اسنپ‌مارکت: استقبال از کالابرگ الکترونیکی محدود بود
گروه اقتصادی آوش

روابط عمومی شرکت اسنپ مارکت در گفت‌وگو با آوش اظهار کرد: همکاری این پلتفرم با دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در 2 سال گذشته با استقبال محدودی مواجه شد و همچنین با ناهماهنگی‌های زیرساختی مواجه بوده است.

مردم استقبال نکردند

روابط عمومی اسنپ مارکت گفت: «همکاری ما با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد. در این طرح امکانی به اپلیکیشن اسنپ افزوده شده بود که کاربران در مرحله پرداخت می‌توانستند گزینه پرداخت از محل یارانه را انتخاب کنند و بدون نیاز به پرداخت نقدی به اندازه اعتبار یارانه‌شان خرید انجام دهند. البته استقبال چشمگیری هم از طرف مردم نداشت.»

همکاری ناتمام

او ادامه داد: ارتباط فنی میان زیرساخت‌های اسنپ مارکت و شرکت «تجارت الکترونیک رفاه ایرانیان» امکان انجام این تراکنش‌ها را فراهم می‌کرد.

با این حال طبق اعلام روابط عمومی اسنپ مارکت، این همکاری تا دی‌ سال 1403 ادامه داشت و پس از آن به دلیل بروز ناهماهنگی بین زیرساخت‌های نرام‌افزاری اسنپ‌مارکت و رفاه ایرانیان در بخش‌های فنی هر دو پلتفرم دچار وقفه شد. اما در حال حاضر همکاری اسنپ‌مارکت با رفاه ایرانیان در راستای اصلاح این ناهماهنگی‌ها انجام می‌شود.

تلاش دوباره برای همکاری با طرح کالابرگ

روابط عمومی اسنپ مارکت تاکید کرد: «در حال حاضر تلاش می‌کنیم این مشکلات برطرف شود تا بتوانیم دوباره این قابلیت را فعال کنیم و کاربران بتوانند یارانه خود را به صورت آنلاین هزینه کنند.»

با وجود هدف اولیه دولت برای دیجیتال‌سازی فرآیند توزیع یارانه‌ها به نظر می‌رسد نبود آمادگی زیرساختی و استقبال محدود کاربران مانعی جدی در مسیر اجرای موفق این طرح بوده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار