اسپاتیفای به ۲۸۱ میلیون مشترک پولی رسید
غول پخش موسیقی اسپاتیفای، در پایان ماه سپتامبر، با ۲۸۱ میلیون مشترک پولی پریمیوم، افزایش تعداد مشترکین خود را در سهماهه سوم اعلام کرد.
غول پخش موسیقی اسپاتیفای، در پایان ماه سپتامبر، با ۲۸۱ میلیون مشترک پولی پریمیوم، افزایش تعداد مشترکین خود را در سهماهه سوم اعلام کرد که نسبت به ۲۷۶ میلیون مشترک در پایان سهماهه دوم در ماه ژوئن، افزایش داشته است. کاربران فعال ماهانه (MAU) از ۶۹۶ میلیون به ۷۱۳ میلیون نفر افزایش یافته است. مدیریت پیش از این پیشبینی کرده بود که ۲۸۱ میلیون مشترک پولی و ۷۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته باشیم.
این شرکت سود عملیاتی ۵۸۲ میلیون یورویی را گزارش کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته و دلیل آن افزایش درآمد و کاهش ۲ درصدی هزینههای عملیاتی بوده است. درآمد ۴.۲۷ میلیارد یورویی با ۷ درصد یا ۱۲ درصد با فرض ثابت بودن ارزها، رشد داشته است که نشاندهنده افزایش مشترکین است. اما درآمد حاصل از تبلیغات با فرض ثابت بودن ارزها ۶ درصد ثابت مانده است. این شرکت همچنین تأکید کرد که «نوسانات نامطلوب ارز، رشد کل درآمد را نسبت به سال گذشته کاهش داده است.»
اسپاتیفای تأکید کرد که در سهماهه سوم، «تمام شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) به حد نصاب رسیده یا از آن فراتر رفتهاند.» و در پایان گفت: «بهطور کلی، ما از عملکرد خود در آستانه پایان سال بسیار راضی هستیم و کسبوکار را در موقعیت مناسبی برای رشد و بهبود حاشیه سود در سال ۲۰۲۵ میبینیم، زیرا ما برای پشتیبانی از پتانسیل بلندمدت خود، سرمایهگذاری مجدد میکنیم.»
حاشیه سود ناخالص در آخرین دوره ۳۱.۶ درصد بود که نسبت به سهماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. اسپاتیفای اعلام کرد که این کاهش نشاندهنده «کاهش حق بیمه، ناشی از هزینههای پادکست ویدیویی، است که تا حدی با رشد درآمد حاصل از هزینههای موسیقی، بدون احتساب هزینههای برنامههای بازار و کتاب صوتی، جبران شده است. سود حاصل از تبلیغات نیز به دلیل بهبود سهم پادکستها و موسیقی بوده است.»
اِک گفت: «کسب و کار ما سالم است. ما سریعتر از همیشه در حال ارسال هستیم. و ابزارهای مورد نیازمان - قیمتگذاری، نوآوری محصول، اهرم عملیاتی و در نهایت تغییر در تبلیغات - را برای ارائه رشد درآمد و افزایش سود در اختیار داریم.»