به روز شده در
کد خبر: ۲۶۲۵۱
تهیه‌کننده «از سرگذشت» مطرح کرد

جنگ تحمیلی و تغییر استراتژیک برنامه‌ محرمی تلویزیون

شعله‌ور شدن آتش جنگ تحمیلی، مسیر برنامه‌های مناسبتی تلویزیون را که از پیش طراحی‌ شده بود دگرگون کرد، به نوعی که اغلب برنامه‌ها در ایام محرم با تاثیر از اتفاقات اخیری که در ایران گذشت، با تغییر استراتژیک همراه بودند و به روی آنتن رفتند؛ رویکردی که به گفته‌ی تهیه‌کننده «از سرگذشت» با برداشتن تمرکز از روایت صرف قصه‌های مرتبط با محرم، به سمت گفتگوهای اجتماعی مبتنی بر مقاومت، همدلی و امید شکل گرفت.

جنگ تحمیلی و تغییر استراتژیک برنامه‌ محرمی تلویزیون

 

محسن نجفی‌سولاری ـ تهیه‌کننده ـ  از تفاوت و تغییر استراتژیک ویژه‌برنامه‌های محرم امسال، توقف ضبط ۳۰ قسمت برنامه در حال تولید، تغییر دکور با نمادهای مقاومت و دعوت از مهمانانی که روایتگر ایستادگی و همدلی مردم در سخت‌ترین روزها هستند، سخن گفت.

او هدف از تغییرات این برنامه را تزریق امید و آرامش به خانه‌های مردم با روایت صبر، مقاومت و همدلی ایرانی دانست.

نجفی‌سولاری درباره تغییر مسیر ناگهانی برنامه «از سرگذشت» با آغاز جنگ تحمیلی توضیح داد: ضبط برنامه تقریباً با ۳۰ قسمت آماده پیش می‌رفت، اما با شروع جنگ، تیم تولید بلافاصله و با هماهنگی مدیران شبکه، تصمیم به توقف پخش این قسمت‌ها گرفت. تصمیم گرفتیم ضبط‌مان را متوقف کنیم و سریعاً به سراغ مطالب به‌روز پیرامون حواشی جنگ برویم.

او با اشاره به بازطراحی بصری و محتوایی برنامه «از سرگذشت» گفت: این تغییر استراتژیک، تنها به محتوا محدود نبود. تغییرات در دکور هم صورت گرفت و فضای بصری و گرافیکی برنامه را به‌روز کردیم. تحول در مهمانان هم شکل گرفت به نحوی که به‌جای الگوی ثابت گذشته که یک راوی ناشناس از سرگذشت زندگی‌اش می‌گفت و شب بعد یک چهره سرشناس به عنوان مکمل این پازل را تکمیل و با آن همذات‌پنداری می‌کرد، تغییر کرد و مهمانان برنامه امسال کاملاً متفاوت انتخاب شدند. خانواده‌های شهدای نظامی و هسته‌ای، فعالان میدانی کمک‌رسانی و افرادی مانند دختر شهید لاجوردی که ویدئوی خواندنش در هیأت آقای بنی‌فاطمه موجی ایجاد کرده بود، دوستانی از حوزه هنر موسیقی و سینما و همچنین چهره‌های ورزشی را دعوت کردیم و اتمسفر برنامه‌ را به سمت گفت‌گوهای اجتماعی بردیم که به‌روز باشیم. نزدیک به ایام اربعین، تمرکز مجدداً بر تقویت ماجرای اربعین و در پایان سفر، بر روایت‌های مرتبط با امام رضا(ع) خواهد بود.

63515345

او درباره تغییر فضای گفتگوها نیز توضیح داد: تمرکز از روایت صرف قصه‌های مرتبط با محرم، به سمت گفتگوهای اجتماعیِ مبتنی بر مقاومت، همدلی و امید در شرایط جنگ تغییر یافت و فضا را به سمت جنگ بردیم، گفتگوهای اجتماعی شکل گرفت و کلاً فضا و اتمسفر و گفتگوها به این سمت بردیم که به‌روز باشیم.

تهیه‌کننده «از سرگذشت» تصریح کرد که تأکید اصلی شبکه نسیم و تیم تولید، بر ایجاد امید و آرامش برای مخاطبان در شرایط بحرانی بوده است و گفت: وقتی بیننده ببیند که عده‌ای در اوج ناامیدی، روزنه‌ای از امید پیدا می‌کنند، به آن متوسل می‌شوند و از پیچ سخت می‌گذرند، قطعاً باعث می‌شود، انرژی خوبی در مخاطب جاری شود و حال خوبی تزریق شود.

نجفی‌سولاری تاکید کرد: هدف بیش از ۲۰ قسمت ضبط‌شده برای این ایام خاص، حرف خوب زدن با مردم و نشان دادن فضای همدلی در روزهای سخت است.

او با تاکید بر هدف برنامه «از سرگذشت» که روایت مقاومت و همدلی ایرانی است، گفت: برنامه با انتخاب سوژه‌ها و مهمانان، مصداق‌های عینی مقاومت و همدلی را به تصویر می‌کشد. مادری که با صلابت از شهادت فرزندش می‌گوید و آن را مایه استحکام نظام می‌داند که برای مخاطب عام یک نماد و المان از صبر است و حالش را خوب می‌کند. روایتی از اینکه این روزها می‌گذرد، مردم ما همیشه در این موقعیت‌های عجیب در کنار هم بودند و دست هم را گرفتند. روایت‌هایی از کمک‌های مردمی چشم‌گیر در روزهای جنگ مانند ماجرای آقای دکتر و صف نانوایی و تقسیم نان بین همه یا پدر و دختری که در صف پمپ بنزین شربت می‌دهند، همه روایت‌های جذابی است که سعی می‌کنیم به آنها بپردازیم و بر آن تاکید می‌کنیم که حال خوب دوباره به مردم برگردد.

نجفی‌سولاری در پایان، این تغییر مسیر را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: این اتفاق افتاد و این تفاوت با دوره‌های قبل بود. ما ناچار شدیم فضای قصه را کمرنگ‌تر کنیم و بر همدلی، ایستادگی و مقاومت تاکید کنیم و هدف نهایی، همان‌طور که بارها تکرار شد، دادن امید و حال خوب به خانه مردم در روزهای پرالتهاب است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار