در موضوع آبشیرینکنها به سمت خودکفایی کامل در حرکتیم
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو با تأکید بر اهمیت تابآوری سرمایه انسانی برای ارائه خدمات در شرایط سخت، افزود: این صنعت به دلیل ماهیت انسانمحور و وابستگی شدید به نیروی متخصص و خبره از حساسیت بالایی در حوزه خدمترسانی برخوردار است.

"حمیدرضا جانباز"، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو در نشست مشترک "عباس علی آبادی"، وزیر نیر با "علاءالدین رفیع زاده" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی با اشاره به نقشآفرینی جهادی کارکنان صنعت آب و برق در ایام جنگ ۱۲ روزه گفت: وزارت نیرو با اتکا به ظرفیت ۱۹۰ هزار نیروی انسانی خود در سراسر کشور، تلاش کرد در ایام جنگ تحمیلی با تفویض اختیار به استانها و حداقل بروکراسی اداری، مدیریت صحنه خدمترسانی از طریق ۴۵ هزار تأسیسات آب و برق را بر عهده بگیرد.
وی با تأکید بر اهمیت تابآوری سرمایه انسانی برای ارائه خدمات در شرایط سخت، افزود: این صنعت به دلیل ماهیت انسانمحور و وابستگی شدید به نیروی متخصص و خبره از حساسیت بالایی در حوزه خدمترسانی برخوردار است.
جانباز با اشاره به ساختار اجرایی این خدمات اظهار کرد: بخش زیادی از فعالیتهای صنعت آب و برق توسط شرکتهای پیمانکاری انجام میشود، اما وزارت نیرو تلاش کرده با تکیه بر توان داخلی و نیروی انسانی متخصص، خدمات خود را پیش ببرد.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: در بخش آب به دلیل اینکه ۹۹ درصد شئون کار تولید داخل است، به لحاظ زیرساختی و مهندسی هیچ خللی در فرآیند خدمترسانی نداریم. همچنین در موضوع آبشیرینکنها نیز در تلاش هستیم به سمت خودکفایی کامل حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: هرچند در تهاجم اخیر صنعت آب و برق هدف مستقیم حملات نبود، اما به طور طبیعی تاسیسات آب و برق در هر حملهای در معرض آسیب قرار میگیرد. با این وجود، حضور ۱۰۰ درصدی مدیران و کارکنان در اماکن امن و در عین حال تلاش برای پایداری شبکه آب و برق در دستور کار قرار داشت.
معاون وزیر نیرو گفت: در شرایط جنگ، بالاترین سطح آمادگیها ایجاد شد و توانستیم کمترین میزان قطعی آب و برق را تجربه کنیم. حتی در ایام جنگ، افتتاح پروژههای آب و برق ادامه داشت و فعالیتهای عمرانی متوقف نشد. از جمله این پروژهها میتوان به طرح مهم انتقال آب سد لار و خط دوم انتقال آب طالقان به تهران اشاره کرد. همچنین بهرهبرداری از واحدهای جدید نیروگاهی نیز بدون وقفه ادامه داشت.
وی با اشاره به خدمات امدادی افزود: در ایام جنگ، بیش از ۱۰ هزار مأموریت امداد و حوادث در حوزه آب انجام شد و ۱۷۵ هزار تماس از سوی مشترکان ثبت گردید. همچنین در حوزه برق، ۷۵ هزار تماس مردمی پاسخ داده شد و تلاش شد خدمات به بهترین شکل ارائه شود.
جانباز در پایان تأکید کرد: تابآوری، انسجام و تعهد نیروهای صنعت آب و برق، عامل اصلی استمرار خدماترسانی حتی در شرایط سخت جنگی بود و وزارت نیرو در تلاش است با بهره گیری از تمامی ظرفیتهای قانونی ضمن پشتیبانی از سرمایههای انسانی موجود ظرفیت خدمات رسانی عمومی را بیش از پیش ارتقاء دهد.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما