به روز شده در
کد خبر: ۱۳۱۷۴

مدیریت مصرف استانی با نظارت نظام‌نامه انضباطی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تدوین نظام‌نامه انظباطی شرکت‌های توزیع را در جهت کنترل رعایت سهمیه‌های استانی مدیریت مصرف ذکر کرد که با هدف جلوگیری از تحمیل محدودیت‌های ناشی از عملکرد سایر مصارف به بخش خانگی در دست تدوین قرار دارد.

مدیریت مصرف استانی با نظارت نظام‌نامه انضباطی

نشست هفتگی گذر از اوج بار ۱۴۰۴ با حضور محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع، محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی، شیلا ارفعی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران ارشد و مجریان شرکت توانیر و ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیرو برگزار شد.

در این نشست که گزارش اقدامات عملیاتی مدیریت مصرف برق در شرکت‌های توزیع برق، مقابله با مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز و موضوع اطلاع رسانی را در دستور کار داشت، معاون هماهنگی توزیع توانیر عملکرد دقیق و اجرای جزء به جزء برنامه‌های مدیریت مصرف همراه با ارسال عملکرد روزانه از سوی شرکت‌های توزیع را از الزامات گذر از اوج بار شبکه عنوان کرد و از مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق خواست فرم مربوط به عملکرد شرکت‌ها در این خصوص را هر روز تکمیل و جهت تحویل به مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر وزارتی، برای قرارگاه پایش مدیریت مصرف توانیر ارسال کنند.

ذبیحی با انتقاد از عملکرد مدیریت بار در بخش صنعت، نسبت به تحمیل بار ناشی از عملکرد ناکافی این حوزه به بخش خانگی به ویژه از طریق اعمال محدودیت‌های اضطراری، هشدار داد و تکمیل کنترل پذیری مصرف برق شهرک‌های صنعتی و صنایع خارج از شهرک را از جمله راهکار‌ها در این خصوص برشمرد.

وی در این ارتباط از یک نظام‌نامه انظباطی در دست تدوین به همراه دستورالعمل مربوطه خبر داد که قرار است عملکرد روزانه مدیریت بار و مصرف انرژی شرکت‌های توزیع را نسبت به سهمیه‌های تخصیص یافته، مورد بررسی و کنترل قرار دهد.

ذبیحی همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیرو و اعلام روزانه بار فیدر‌های صنعتی و درصد بار صنعتی روی فیدر‌های مشترک از سوی شرکت‌های توزیع را از الزامات این اقدام برشمرد که از طریق ثبت در نرم‌افزار پیش‌بینی شده دنبال می‌شود.

در ادامه این نشست معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با تبیین برخی از چالش‌های فنی و اجتماعی مقابله با ماینر‌های غیرمجاز، گزارشی از عملکرد جمع آوری و مقابله با این مراکز در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد که از ۲ برابر شدن عملکرد صنعت برق در این حوزه نسبت به ۱۴۰۲ حکایت دارد و برای ۳ ماه نخست امسال نیز برنامه‌ای منطبق با هدف‌گذاری سختگیرانه به شرکت‌های برق ابلاغ شده است.

همچنین مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر با ارائه نکاتی در خصوص اهمیت سهمیه‌های استانی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، رعایت الزامات حرفه‌ای و اخلاقی در پاسخگویی به مشترکان صنعت برق در بستر‌های مختلف ارتباطی به ویژه سامانه ۱۲۱ را حائز اهمیت دانست و از مدیران عامل شرکت‌های برق خواست، اطلاع رسانی صحیح و مستمر در خصوص موضوعات مربوط به صنعت برق، مبتنی بر وحدت رویه و یکپارچگی صنعت برق و منطبق بر خط خبری شرکت توانیر دنبال شود.

وی گفتگو با مردم، نمایندگان مجلس و گروه‌های مرجع و اطلاع‌رسانی مستمر و صحیح از اقدامات شبانه روزی تلاشگران صنعت برق با توجه به شرایطی، چون افزایش رشد ۸ درصدی مصرف به ۱۰ درصد در اردیبهشت جاری، کاهش ذخایر آب سد‌های نیروگاهی و بالا رفتن دمای هوا را در اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت مردم با برنامه‌های گذر از اوج بار تابستان تاثیر گذار دانست و از شرکت‌های برق خواست دستاورد تلاش همکاران در حوزه هایی، چون کشف، جمع آوری و امحای مراکز غیر مجاز تولید رمز را مستند سازی و در معرض دید عموم قرار دهند.

منبع: شرکت توانیر

ارسال نظر

آخرین اخبار