به روز شده در
کد خبر: ۶۳۸۹
یادداشت روز؛

ایده‌ای برای پایان‌بندی شگفت‌انگیز نداریم؛ پس همه را سلاخی کنیم

«جان سخت» قصه دوستانی را روایت می‌کند که برای کنار هم ماندن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. بحرانی، روزهای خوب را تغییر می‌دهد در نتیجه قصه با کشتار و خشونت جلو می‌رود. این در حالیست که به‌نظر می‌رسد مخاطب از حجم خشونت در این سریال راضی نبوده است.

ایده‌ای برای پایان‌بندی شگفت‌انگیز نداریم؛ پس همه را سلاخی کنیم
گروه فرهنگ و هنر آوش/ فاطمه نیک‌مقصود

سریال «جان سخت» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده که از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود، از همان ابتدا با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. در جدیدترین قسمت‌های پخش شده، خشونت بی‌پرده و کشتار بی‌رحمانه شخصیت‌های اصلی سریال، بیش از هر چیز دیگری مورد توجه و انتقاد قرار گرفت.

بسیاری از منتقدان، این سطح از خشونت را ابزاری می‌دانند که نه تنها به پیشبرد داستان کمک نمی‌کند، بلکه صرفاً برای جلب توجه مخاطب و ایجاد شوک در آن‌ به کار گرفته شده است.

عده‌ای نیز معتقدند، نبود خلاقیت برای غیرقابل پیش‌بینی و خالی بودن فشنگِ ایده این چنین خونریزی‌های شوک‌آور را به سریال تحمیل کرده است، گویی دستانِ خالی اتاق فکر، گلوی کاراکترهای سریال را گرفت.

با این حال، در میان این حجم از خشم و خون و خشونت، بازی درخشان الناز حبیبی در قسمت چهاردهم، تحسین بسیاری را برانگیخت. او سکانسی خلق کرد که در اوج تلخی و ناامیدی، به یکی از تاثیرگذارترین لحظات سریال تبدیل شد و تاثیری عمیق بر مخاطبان گذاشت.

علاوه بر الناز حبیبی، بازی سایر بازیگران سریال نیز قابل توجه است. مهرداد صدیقیان، مجتبی پیرزاده، امیرحسین هاشمی، ماهور الوند و مجید یوسفی، هر کدام به نوبه خود توانستند نقش‌هایشان را به خوبی ایفا و به باورپذیری داستان کمک کنند. به‌خصوص بازی مجتبی پیرزاده در نقش مصطفی که با الهام از روایتی واقعی از برنامه «ماه عسل» خلق شده بود، توانست حس همدردی و همدلی مخاطبان را برانگیزد.

در نهایت، سریال «جان سخت» اثری است که با وجود انتقادات فراوان، توانست با نمایش خشونت بی‌پرده و بازآفرینی روایتی واقعی، مخاطبان را با زوایای پنهان و تلخ جامعه روبرو کند.

برچسب ها

ارسال نظر

آخرین اخبار