پایان مسیر اقتباس برای کریگ میزن
کریگ میزن، سازندهی سریال «The Last of Us»، اعلام کرد دیگر قصد ندارد سراغ اقتباس از بازیهای ویدیویی برود.

کریگ مازین، نویسنده و تهیهکننده برجسته آمریکایی، اخیراً در گفتوگویی اعلام کرد دیگر قصد ندارد به اقتباس از بازیهای ویدیویی بپردازد. او که بهخاطر سریال تحسینشده «The Last of Us» بسیار شناخته شده است، گفت: «اقتباس از بازی برای من تمام شد. همین یک بار کافی بود.»
مازین که سالها تجربه متنوعی در سینما و تلویزیون دارد، از مینیسریال تحسینشده «چرنوبیل» گرفته تا فیلمهای کمدی مانند «The Hangover Part II» و «Scary Movie 3»، یکی از چهرههای موفق و چندجانبهی صنعت سرگرمی محسوب میشود. نقطهی عطف کارنامه او بدون شک همکاری با شبکه HBO و ساخت سریال «چرنوبیل» در سال ۲۰۱۹ بود، سریالی که با دریافت جوایز متعدد امی از جمله بهترین نویسندگی، جایگاه ویژهای برای میزن بهدست آورد.
در سال ۲۰۲۳، او به همراه نیل دراکمن، خالق بازی ویدیویی «The Last of Us»، نسخه تلویزیونی این بازی را تولید کرد. این سریال با استقبال گسترده جهانی مواجه شد و موفق به دریافت هشت جایزه امی شد، اما در عین حال با واکنشهای متفاوتی از سوی طرفداران بازی و مخاطبان عمومی روبهرو بود. بخشی از هواداران، بهویژه طرفداران پر و پا قرص بازی اصلی، نسبت به تغییراتی در داستان و نحوه پرداخت به شخصیتها نقد داشتند و این مسئله فشار زیادی را بر تیم سازنده وارد کرد.
کریگ مازین در توضیح دلیل کنار گذاشتن اقتباسهای بازی گفته است که دشواریهای کار، حساسیت شدید طرفداران، و فشارهای ناشی از توقعات بالا، تجربهی «The Last of Us» را برای او به مسیر فرسایشی و طاقتفرسایی تبدیل کرده است. به گفته او با وجود موفقیتهای قابل توجه، این روند باعث شده دیگر انگیزهای برای ادامهی چنین پروژههایی نداشته باشد.
این اظهارات مازین میتواند برای صنعت سرگرمی و تولیدات اقتباسی از بازیهای ویدیویی نکتهای مهم بهشمار رود، چراکه نشان میدهد حتی پروژههای موفق و پرطرفدار، برای سازندگان ممکن است با چالشهای جدی همراه باشند و به تجربهای خستهکننده تبدیل شوند.