EN
به روز شده در
کد خبر: ۵۹۴۸۶
عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران:

کارکرد صداوسیما مشخص نیست/ استفاده از بودجه شهرداری برای تبلیغات تلویزیونی فاقد توجیه است

عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: منابع شهرداری باید صرف بهبود خدمات شهری، حمل‌ونقل، فضای سبز و نیازهای حیاتی مردم شده نه اینکه وارد چرخه بده‌بستان‌های سیاسی و تبلیغاتی شود.

کارکرد صداوسیما مشخص نیست/ استفاده از بودجه شهرداری برای تبلیغات تلویزیونی فاقد توجیه است

سیدمحمود میرلوحی، عضو پیشین شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار آوش در رابطه با ادعا قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با صداوسیما گفت: منبع تأمین چنین رقمی باید برای مردم روشن باشد. منابع شهرداری از عوارض ساختمان، عوارض پسماند، دریافت از اصناف، فروش ظرفیت تبلیغاتی، سهم ارزش افزوده و سایر درآمدها تأمین می‌شود و همین موضوع ضرورت اولویت‌بندی را برجسته می‌کند.

به گفته او، چند نفر از اعضای شورا نیز اخیراً نسبت به شیوه تأمین این منابع انتقاد کرده‌اند.

این چهره سیاسی افزود: منابع مالی شهر باید به نیازهای فوری اختصاص پیدا کند. مسئله آلودگی هوا تهران را مختل کرده و تعطیلی مدارس و محدودشدن فعالیت‌های عمومی را رقم زده است.

او بیان کرد: اولویت هزینه‌کرد در شهرداری باید در مترو، اتوبوس، حمل‌ونقل عمومی و حل سهم گسترده موتورسیلکت‌ها در آلودگی مدنظر قرار بگیرد. 

میرلوحی ادامه داد: استفاده از بودجه شهرداری برای تبلیغات تلویزیونی فاقد توجیه است. صداوسیما هر سال هزاران میلیارد تومان منابع ملی دریافت می‌کند و مشخص نیست چه کارکردی برای جامعه دارد. 

او بیان کرد: شهرداری خود گسترده‌ترین امکان تبلیغاتی کشور را در اختیار دارد؛ از بیلبوردها و سازه‌های شهری تا تابلو پل‌ها و فضاهای تبلیغاتی خیابان‌ها. بخش مهمی از این فضاها در اختیار پیمانکاران است و بخش دیگری نیز برای استفاده مستقیم شهرداری باقی می‌ماند. به همین دلیل پرداخت هزینه هنگفت به صداوسیما فاقد هرگونه ضرورت است.

میرلوحی با بیان اینکه این قرارداد اولویت‌های شهر را نادیده گرفته است، گفت: چنین پرداختی‌ها اتلاف منابع عمومی و بی‌توجهی به حقوق شهروندان است. منابع شهرداری باید صرف بهبود خدمات شهری، حمل‌ونقل، فضای سبز و نیازهای حیاتی مردم شده نه اینکه وارد چرخه بده‌بستان‌های سیاسی و تبلیغاتی شود.

میرلوحی ادامه داد: چنین اقدامی نیازمند مصوبه مشخص شورای شهر است و روشن نیست براساس چه مجوزی انجام شده است.

او تأکید کرد: برای مردم تهران ظرفیت گسترده تبلیغی موجود در خود شهر کافی است و نیازی به هزینه‌کرد میلیاردی در صداوسیما وجود ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار