دولت مراکز متعدد تصمیمگیر را حذف و به اقتصاد کمک کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر بهرهوری تعدد مراکز تصمیمگیری، کار مفیدی نیست لذا باید در شرایط عادی به سمت حذف رفت.

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتوگو با آوش در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر شاهد تعدد مراکز و نهادهای تصمیمگیر در کشور هستیم، به نظر شما تعدد مراکز و نهادهای تصمیمگیر چه مزایا و معایبی دارد؟ گفت: از نظر بهرهوری تعدد مراکز تصمیمگیری، کار مفیدی نیست لذا باید در شرایط عادی به سمت حذف رفت. در کشور ما با خباثتی که دشمنان نسبت به ما علنی کردهاند، از نظر مدیریت امنیتی و برای ضریب مثبت دادن به اداره امور کشور در شرایط اضطراری، تعدد مراکز تصمیمگیری با تعریف دقیق حوزه جغرافیایی و موضوع فعالیت مفید است و در این صورت باید اهتمام بیشتری نسبت به برقراری هماهنگی بین آن دستگاهها داشت.
کاهش تعداد نهادهای تصمیمگیر از نظر اقتصادی مفید است
این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه برخی بر تجمیع نهادهای تصمیمگیر تاکید میکنند آیا شما با این موضوع موافق هستید و یا راه پیشنهادی برای حل این موضوع دارید؟ افزود: کاهش تعداد نهادهای تصمیمگیر و کلا دستگاههای موازی قطعاً به لحاظ مدیریتی و اقتصادی مفید است و در برنامههای توسعه نیز بر آن تأکید میشود. ما باید به اقتضای شرایط سیاسی و منطقهای مانع تضعیف مبانی امنیتی تصمیمگیری خود شویم به شرط پیشبینی قطعی هماهنگیها که بخش مهمی از آن بر عهده رئیسجمهور است.
دولت میتواند مراکز متعدد تصمیمگیر را حذف کند
میرسلیم در پاسخ به اینکه اگر قرار بر حذف برخی نهادها و مراکز تصمیمگیر باشد به نظر شما بهتر است کدام نهادها و از چه طریقی این اقدام صورت بگیرد؟ تصریح کرد: بررسی کارشناسی حذف تعدد مراکز تصمیمگیر و نیز دستگاههای موازی برعهده دولت است که موظف به کاهش کلی حجم دولت بوده و احکام عمومی آن هم در برنامه پیشبینی شده است. پیشنهادهای کارشناسی به صورت لایحه باید تقدیم مجلس شود تا با مراعات سیاستهای کلی نظام به صورت قانون درآید.