خصوصیسازی ضرورت صنعت خودرو
حسین حقوردی تاکید کرد که قیمتگذاری دستوری خودرو با اصول بازار آزاد در تضاد است و خصوصیسازی واقعی صنعت خودرو ضرورت دارد.

روزنامه جهان صنعت گفتگوئی را با حسین حق وردی ، نماینده مجلس منتشر کرده است:
حسین حقوردی، نماینده مجلس، با انتقاد از قیمتگذاری دستوری خودرو توسط شورای رقابت، خواستار پایان دادن به این رویکرد و حرکت به سمت خصوصیسازی واقعی صنعت خودرو شد.
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بخشخصوصی توانمندتر و سودآورتر از مدیریت دولتی است، گفت: کافی است نگاهی به شرکتهای دولتی بیندازید و ببینید تعداد نیروهای شاغل در آنها چند برابر بخشخصوصی است، درحالیکه بازدهی یکسان یا حتی کمتری دارند.
حسین حقوردی ضمن مخالفت با قیمتگذاری دستوری خودرو توسط شورای رقابت، بیان کرد: قیمتگذاری دستوری با اصول بازار آزاد و قانون عرضه و تقاضا در تضاد است بنابراین دولت باید با فراهم کردن شرایط مناسب و خصوصیسازی واقعی صنعت خودرو، نگرانیهای موجود را برطرف کند.
حقوردی تاکید کرد: در فرآیند خصوصیسازی ایرانخودرو، توانمندیهای متقاضیان به دقت ارزیابی و سهام خودروسازی به افراد و شرکتهای واجد شرایط واگذار شده است.
وی در ادامه افزود: خصوصیسازی ایرانخودرو میتواند با ایجاد رقابت صحیح بین تولیدکنندگان داخلی و همچنین بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی، تاثیر مثبتی بر این صنعت داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به مزایای مدیریت بخشخصوصی گفت: تجربه نشان داده که مدیریت بخشخصوصی توانمندتر، بهتر، کیفیتر، مطلوبتر و سودآورتر از مدیریت دولتی است. کافی است نگاهی به شرکتهای دولتی بیندازید و ببینید تعداد نیروهای شاغل در آنها چند برابر بخشخصوصی است، در حالی که بازدهی یکسان یا حتی کمتری دارند. بخشخصوصی با نیروی کمتر، بازدهی بسیار بیشتری دارد. بنابراین تجربه مدیریت بخشخصوصی موفقیتآمیز بوده است، البته نظارت دقیق و مستمر نیز ضروری است.
حقوردی خاطرنشان کرد: تقویت تولید خودروی داخلی، ضرورتی انکارناپذیر برای اقتصاد ایران است. با ارتقای کیفیت و نوآوری در تولید، میتوان سهم بیشتری از بازار داخلی و منطقه را به دست آورد. تولید خودروی باکیفیت و رقابتی، نهتنها نیازهای حملونقل مردم را برطرف میکند بلکه زمینهساز توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد بود.