تعلیق هشت دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخگویی به شکایات مردمی
به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده و ۲ هزار و ۱۳۹ شکایت از سوی مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به عملکرد شرکتهای هواپیمایی به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق هشت دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخگویی به شکایات مردمی خبر داد.
رضا صدیقنیا در خصوص شکایات ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال جاری در سامانه حقوق مسافر، در وبگاه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: در این مدت بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده و ۲ هزار و ۱۳۹ شکایت از سوی مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به عملکرد شرکتهای هواپیمایی به ثبت رسیده است.
وی، هدف از اجرای طرحهای نظارتی و ایجاد سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی، ارتقای کیفیت خدمات حملونقل هوایی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت و ارائه خدمات سفر عنوان کرد.
صدیقنیا گفت: از این تعداد شکایت ثبتشده، تاکنون یک هزار و ۶۵۰ مورد پاسخ داده شده که بیانگر پاسخگویی به بیش از ۸۳ درصد از شکایات است و شکایات باقیمانده نیز در مراحل بررسی و پاسخگویی قرار دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در همین راستا هشت دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم پاسخگویی در فرآیند رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، توسط سازمان هواپیمایی کشوری بهصورت موقت تعلیق شدهاند.
وی افزود: بیشترین شکایات مسافران در طول ۶ ماهه نخست امسال به موضوعاتی همچون تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیتهای جعلی از طریق سایتهای غیرمجاز، مفقودی جامهدان و عدم تطابق مدارک سفر از جمله ویزا مربوط بوده است.
این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران هوایی، رسیدگی دقیق، سریع و شفاف به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی را در دستور کار دارد.
صدیقنیا در پایان از مسافران خواست شکایات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.
منبع: مهر