به روز شده در
کد خبر: ۲۹۳۷۷

وزیر راه: مسیرهای رفت و آمد به شهر تهران باید بهبود یابند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک به مکان‌یابی شهر جدید پردیس و مناطق بومهن و رودهن، مشکلات رفت و آمد به سمت استان‌های شمالی که پررفت و آمدترین مسیرها هستند، کاهش خواهد یافت.

وزیر راه: مسیرهای رفت و آمد به شهر تهران باید بهبود یابند

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس - هراز  با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در پروژه‌های مسکن تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی به موازات تکمیل واحدهای مسکونی است، اظهار داشت: باید  مسکنی در شان مردم تحویل دهیم. برای  واگذاری‌های زمین لازم است که آماده‌سازی‌های لازم انجام شود تا زمین‌ها قابل ساخت برای مردمی باشند و شأن مردم را رعایت کنیم.

وی با اشاره به موضوعات مهم در شقوق حمل و نقل گفت: در حوزه راه بر دو موضوع تأکید داریم اول اینکه به ملاحظات محیط زیستی توجه کنیم. اگر توسعه‌ای قرار است رخ دهد، باید به محیط زیست توجه جدی کنیم. توسعه‌ای که بدون توجه به محیط زیست انجام شود، می‌تواند به قهقرا برود و آثار منفی به دنبال داشته باشد. متأسفانه، آثار برخی از توسعه‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، امروز قابل مشاهده است.

صادق ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، بحث ترافیک شرق تهران است و باید بتونیم این چالش را برطرف کنیم و یکی از راهکارها برای برون‌رفت از بحث ترافیک شرق تهران، محور آزادراه پردیس تهران-پردیس است. این پروژه فقط جنبه آزادراهی و اتصال بین دو نقطه ندارد، بلکه یک مسیر حیاتی است که بارها در دولت‌ها به آن توجه شده و در این دولت هم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم جلب اعتماد بخش خصوصی گفت: هدف ما جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است و امر توسعه کشور بدون حمایت و حضور حداکثری بخش خصوصی ممکن نخواهد بود. همچنین  پروژه‌هایی که بخش خصوصی در آن‌ها سهم بیشتری در سرمایه‌گذاری دارد، پایدارتر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در جنگ ١٢ روزه اظهار داشت: جنگ تحمیلی ۱۲ روزه را پشت سر گذاشتیم که فقط به یک کشور محدود نشد بلکه مقابله با یک رژیم بی‌ریشه و حمایت‌ کشورهای دیگر از جمله آمریکا بود. در این مدت کمتر از یک ماه پس از پایان جنگ ۱۲ روزه، پروژه‌های راه‌سازی را در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مرکزی آغاز کرده‌ایم، که اکثر آنها با همکاری بخش خصوصی بوده است.

صادق با اشاره به جذب سرمایه گذاری در بخش همچنین در بخش ریلی نزدیک به ۱۰ همت سرمایه‌گذار را وارد کردیم، تاکید کرد: این اقدام نشان از انگیزه بیشتر برای ساخت مملکت و اقتدار کشور داریم. در مورد جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های بخش خصوصی نیز از اهدافی که ما داریم، مولدسازی است که ان‌شاءالله پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه مولدسازی به معنای تبدیل باغات و ریه‌های شهر به برج باغ نیست؛ بلکه ارزش افزوده‌ای در جهت توسعه است گفت: باید اراضی که مشکلات محیط زیستی ندارند را مولد کنیم تا توسعه‌های آینده اتفاق بیفتد. این مسیر را  با همکاری استانداران  و همچنین بخش خصوصی پیش خواهیم برد و گام‌های اولیه را برمی‌داریم و قطعاً به نتیجه خواهیم رسید.

صادق تاکید کرد: شهر تهران به سمت بی‌پناهی می‌رود؛ به خصوص با جمعیت کلانی که بدون توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی و طرح‌های کلان و فرادستی، در حال افزایش است این موضوع تشدید شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، قطع آب است که برای روز چهارشنبه پیش‌بینی شده و این نشانه‌ای از بی‌توجهی‌های سال‌های گذشته نسبت به مفهوم توسعه و مدیریت جمعیت در تهران است به طور قطع با دستوری که شخص رییس جمهور صادر کرده و پیگیری‌های بعدی که انجام می‌شود، واکاوی‌های بنیادینی در خصوص تمرکز جمعیت، نوع ساخت و ساز و میزان اشتغال در تهران و استان تهران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از موجباتی که با تمامی برآوردها به نتیجه رسیده‌ایم این است که مسیرهای رفت و آمد به شهر تهران باید بهبود یابند. هر چه سهولت در رفت و آمد وجود داشته باشد، هم از نظر ریلی و هم آزادراهی، جمعیت راحت‌تر می‌تواند در حومه تهران سکونت کند و تمرکز زدایی از این شهر میسر می‌شود.

با تسهیل در دسترسی‌ها، اثرات مثبتی خواهیم داشت؛ به ویژه در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌ها ناشی از مصرف سوخت، و گره‌گشایی از مسیرهایی که باعث ترافیک‌های سنگین می‌شود.

صادق ادامه داد: با کمک به مکان‌یابی شهر جدید پردیس و مناطق بومهن و رودهن، مشکلات رفت و آمد به سمت استان‌های شمالی که پررفت و آمدترین مسیرها هستند، کاهش خواهد یافت.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

آخرین اخبار