EN
به روز شده در
کد خبر: ۴۹۸۲۶

صالحی‌امیری: پس از حوادث اخیر، جذب گردشگر سخت‌تر شده اما بازارهای هدف جدیدی تعریف کرده‌ایم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت چهاردهم با اشاره به تأثیر مستقیم تحولات داخلی بر صنعت گردشگری، گفت: شرایط جنگ و ناامنی فضای خاصی ایجاد کرده اما ما مسیر تازه‌ای را برای بازتعریف مقاصد گردشگری ایران آغاز کرده‌ایم.

صالحی‌امیری: پس از حوادث اخیر، جذب گردشگر سخت‌تر شده اما بازارهای هدف جدیدی تعریف کرده‌ایم

سید رضا صالحی‌امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت چهاردهم، در گفت‌وگو با خبرنگار آوش در رابطه با وضعیت جذب گردشگر پس از جنگ دوازده روزه  گفت: در شرایط فعلی  جذب گردشگر سخت‌تر شده خصوصاً بعد از ماجراهایی که در ایران اتفاق افتاده است.

او افزود: توضیح عواملی که درحال تلاش برای جذب گردشگر هستیم اکنون باتوجه به مکانیزم‌ماشه مهم‌تر شده است. گردشگری صنعتی حیاتی برای ماست اما طبیعی است که شرایط جنگ، شرایط خاصی را به وجود آورده و پس از آن باید فعالیت بیشتری برای جذب گردشگر انجام دهیم.

صالحی‌امیری ادامه داد: کشورهای هدف را بازتعریف کرده‌ایم؛ آسیای میانه، قفقاز، همسایگان خلیج فارس، کشورهای عربی از عراق تا عربستان و همچنین حوزه‌های اسلامی را در اهداف جدید خود تعریف کرده‌ایم. در پنجمین هدف نیز چین، هند و روسیه را قرار داده‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران در ماه‌های مختلف به‌دلیل شرایط امنیتی متغیر است اما در مجموع در شش ماه نخست امسال روند کلی جذب گردشگر در مسیر بهبود قرار دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار