EN
به روز شده در
کد خبر: ۳۴۱۴۶

محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند

مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ایران در سال‌های اخیر با ارتقای کیفیت و ایمنی تولیدات داخلی، به سطحی رسیده که می‌تواند با بسیاری از برندهای خارجی رقابت کند.

محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند

محمود آل‌بویه،  مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  با اشاره به توانمندی ایران در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت رقابتی، گفت: بخش قابل توجهی از نیاز بازار امروز از طریق تولید داخل و محصولات تحت لیسانس برندهای معتبر جهانی تأمین می‌شود.

 

او یادآور شد که از سال 1397 و در پی اولویت‌بندی تخصیص ارز و حمایت از تولید داخل، واردات رسمی بخش زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی از سوی وزارت صمت ممنوع شده است. این تصمیم با هدف کاهش خروج ارز و تقویت تولیدکنندگان داخلی اتخاذ شد اما نبود برخی برندهای پرمصرف خارجی در بازار رسمی، زمینه قاچاق و ورود غیرمجاز این کالاها را فراهم کرده است.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی افزود: برخی برندهای ایرانی اکنون در حوزه کیفیت، ایمنی و اثربخشی به سطحی رسیده‌اند که توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند. در صورت تأمین مواد اولیه مرغوب، کاهش هزینه ماشین‌آلات و رفع محدودیت‌های تبلیغاتی، می‌توان بسیاری از محصولات خارجی را با نمونه‌های داخلی جایگزین کرد.

آل‌بویه همچنین به نقش تولید تحت لیسانس اشاره کرد و گفت این روند توانسته بخشی از نیاز بازار را با محصولات ضابطه‌مند و با کیفیت تأمین کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار