به روز شده در
کد خبر: ۳۰۵۷۸
وقتی تبلیغات کلینیک‌ها زیبایی در فضای مجازی فریب می‌دهند

چهره‌های قرضی برای دروغ‌های زیبایی

تبلیغات پرزرق‌وبرق خدمات زیبایی در شبکه‌های اجتماعی، همیشه آن‌طور که به‌نظر می‌رسد واقعی نیست. بسیاری از کلینیک‌ها برای جذب مشتری اقدام به کارهای می کنند که با واقعیت مغایرت دارد.

چهره‌های قرضی برای دروغ‌های زیبایی
گروه اجتماعی آوش

 این روزها بازار خدمات زیبایی در ایران، بیش از هر زمان دیگری داغ است. از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا جراحی‌های پیچیده‌تر، رقابت شدیدی بین کلینیک‌ها برای جذب مشتری در فضای مجازی وجود دارد. اما در این رقابت، از روش‌هایی استفاده شده که بعضا غیراخلاقی یا حتی خلاف قانون است؛ یکی از این روش‌ها، استفاده از مدل‌های طبیعی به‌عنوان نمونه‌کارهای ساختگی است.

حتی برخی کانال‌های تلگرامی در این باره ایجاد شده‌اند که در آن‌ها به‌دنبال جذب این افراد با مشخصات ظاهری خاص از جمله پوست شفاف، لب‌های برجسته و بینی‌های متناسب هستند. از این افراد صرفاً به‌عنوان مدل در ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی استفاده شده و در ازای این کار، مبالغ قابل توجهی هم پرداخت می‌کنند.

باید یاد آور شد این روش تبلیغاتی می‌تواند موجب فریب افرادی شود که به دنبال این خدمات هستند. این در حالی است که سازمان نظام پزشکی و مراجع نظارتی نیز بارها تأکید کرده‌اند که تبلیغات پزشکی باید شفاف، واقعی و مبتنی بر مدارک معتبر باشد. استفاده از مدل‌های طبیعی و معرفی آن‌ها به‌عنوان نمونه کار، مصداق بارز تبلیغات گمراه‌کننده است و می‌تواند برخورد قانونی را در پی داشته باشد.

Screenshot_20250725_215346_Telegram

یک منبع مطلع در سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: «در این زمینه قانون وجود دارد، اما نظارت کافی نیست. حجم تخلفات آن‌قدر بالاست که برخورد با همه موارد دشوار شده است. ضمن اینکه بسیاری از این تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود و ردیابی و اثبات تخلف زمان‌بر و پیچیده است.»

Screenshot_20250725_215140_Telegram

استفاده از مدل‌های طبیعی به‌عنوان نمونه‌کار، تنها یک تبلیغ ساده نیست! عواقب جدی برای افراد متقاضی به‌دنبال دارد. نکته جالب توجه اینجاست که بسیاری از این تبلیغات توسط افراد غیرمتخصص یا مراکز فاقد مجوز انجام می‌شود و مراجعه به چنین مراکزی می‌تواند به عوارض جبران‌ناپذیر پوستی و حتی تهدید سلامت منجر شود.

Screenshot_20250725_215223_Telegram

توصیه می‌شود افرادی که قصد انجام خدمات زیبایی دارند. فریب تصاویر اغراق‌آمیز اینستاگرامی را نخورید و با حضور فیزیکی در این مراکز نمونه‌های واقعی و مستند بیماران قبلی را بررسی کنید و تنها به تبلیغات پر زرق‌وبرق رد فضای مجازی اعتماد نکنید.

Screenshot_20250725_214808_Telegram

به‌نظر می‌رسد پشت صحنه‌ دنیای زیبایی، همیشه هم به زیبایی آنچه در تصویر می‌بینیم نیست. گاهی یک چهره‌ طبیعی، تبدیل به ابزاری برای دروغ‌های پر زرق‌وبرق می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار