نحوه خرید با کالابرگ الکترونیکی+ کد دستوری
خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند با اعتبار واریز شده، کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از فروشگاههای منتخب یا بهصورت آنلاین تهیه کنند.

با آغاز اجرای مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی، خانوارهای دهکهای درآمدی اول تا سوم میتوانند با استفاده از اعتبار واریزشده به حسابشان، کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از فروشگاههای منتخب تهیه کنند. در این گزارش، مراحل و نکات کلیدی برای خرید با کالابرگ الکترونیکی را مرور میکنیم.
مبلغ اعتبار چقدر است؟
بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوارهای دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت میکنند. این اعتبار صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار میشود.
چگونه خرید کنیم؟
برای خرید با کالابرگ الکترونیکی، کافی است به یکی از ۲۳۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد شامل فروشگاههای خرد، عمده و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای معتبر مانند رفاه، افق کوروش، اتکا، جانبو و هایپراستار مراجعه کنید. همچنین امکان خرید آنلاین از طریق دیجیکالا و اسنپمارکت فراهم است.
محدودیتی برای انتخاب برند یا مقدار خرید کالاها وجود ندارد، اما مشمولان باید حداقل سه نوع کالای مختلف خریداری کنند. اگر مبلغ خرید از اعتبار اختصاصیافته بیشتر شود، مابهالتفاوت آن باید توسط خریدار پرداخت شود. استفاده از اعتبار در چند مرحله نیز ممکن است.
چگونه از اعتبار خود مطلع شویم؟
برای مشاهده مانده اعتبار و فروشگاههای مجاز، اپلیکیشن «شما» را از «بازار» یا «مایکت» نصب کنید یا از کد دستوری 5001463# استفاده نمایید.
اعتبار کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ۱۴۰۴ قابل استفاده است. دقت داشته باشید وزارت تعاون هیچ پیامکی درباره افزایش یا برداشت اعتبار ارسال نمیکند؛ پس مراقب لینکهای جعلی باشید.
این گزارش به شما کمک میکند با اطمینان از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی بهرهمند شوید.