به روز شده در
کد خبر: ۲۵۸۱

توضیحات شهرداری درباره کارکرد اتوبوس‌های برقی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره اتوبوس های برقی و استفاده از سوخت برای سیستم گرمایشی آنها که ابهاماتی ایجاد کرده بود، توضیحاتی به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

توضیحات شهرداری درباره کارکرد اتوبوس‌های برقی

به گزارش آوش، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در جریان سیصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره ابهامات مطرح شده درباره کارکرد اتوبوس‌های برقی، گفت: اتفاق بزرگی در حوزه حمل و نقل عمومی با کمک 21 عضو شورای شهر رقم خورد و شاهد هستید که در بخش مترو، اتوبوسرانی،  تاکسیرانی و سایر بخش‌های مرتبط به حوزه حمل و نقل، کارویژه دقیقی تعریف شد که ثمره آن برای مردم رونمایی می‌شود.

او افزود: 2 هفته گذشته با حضور رئیس جمهور، دولت وفاق، شاهد ورود ناوگان برقی به شهر تهران بودیم؛ انصافا فارغ از هرگونه تملق،  اگر شورای ششم از شهرداری حمایت نمی‌کرد این اتفاقات رخ نمی‌داد.

هرمزی با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جلب رضایت مردم است، گفت: اتفاقی که رقم خورد‌امیدی در جامعه ایجاد کرد مبنی بر اینکه می‌توان در مقابل بسیاری از مشکلات‌ایستاد و ظرفیت‌هایی را پای کار آورد که خیلی‌ها نمی‌خواستند، ببینند.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد:  روز گذشته جلسه یک ساعته‌ای با تشکری هاشمی؛  رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل داشتیم و مشخص شد متن مصاحبه وی با تیتری که منتشر شده بود، تفاوت داشت که جای گلایه دارد و قرار است آقای تشکری به نحو مقتضی گلایه خود را از آن رسانه اعلام کند.  

او با بیان اینکه تیتر انتخاب شده درباره اتوبوس‌های برقی به دستاویزی برای رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شد، گفت:  رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز گلایه‌هایی داشت که البته به حق بود اما لازم است درباره اتوبوس‌های برقی اعلام کنم که سیستم پیشران آن‌ها باتری برقی است که پرظرفیت‌ترین باتری است که می‌شد برای یک اتوبوس 12 متری استفاده کرد.  

هرمزی تصریح کرد:  این اتوبوس‌ها می‌توانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باتری و یا سوخت است که اکنون مورد ابهام قرار گرفته است.

او افزود: از طریق هوش مصنوعی یا با یک سرچ ساده می‌توان متوجه شد که در روز‌های بسیار سرد سال، سیستم گرمایش اتوبوس‌های برقی به همین شکلی است که ما سفارش ساخت آن را داده‌ایم البته سفارش اتوبوس مطلقا توسط شخص انجام نمی‌شود بلکه توسط کمیته فنی اتوبوسرانی است که دوستانی از وزارت کشور نیز در آن عضو هستند.

معاون شهردار تهران با بیان  اینکه این کمیته 15 عضو دارد، افزود: در تست‌های اولیه مشخص شد سیستم گرمایشی به این شکل نیز وجود دارد و کمیته فنی نیز آن را انتخاب کرد دلیلش هم این بود که با باتری این اتوبوس‌ها حداکثر 280 کیلومتر پیمایش در تهران می‌توان داشت و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش و پیمایش را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه نمونه اولیه این اتوبوس‌ها در تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود، تصریح کرد:  باتری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین می‌کرد و پیمایش آن حدود 200 کیلومتر بود. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم. تأمین گرمایش آنی نیز مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین می‌شد که با باتری زمان بیشتری نیاز بود.

هرمزی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ در آمریکا سیستم پیمایش و گرمایشی به همین شکل دارند، تأکید کرد: به جهت اینکه کمیسیون عمران شورا ورود کند، آمادگی داریم جمع نخبگانی توضیحات فنی را ارائه دهند و اگر انتخاب ما که بر اساس فرآیند کمیته فنی بود صرفه و صلاح شهر را دربر نداشت، از آن دست می‌کشیم و با نظر کمیته مشورتی کار را ادامه می‌دهیم.

او با بیان اینکه موضوع فنی به گونه‌ای بازگو شد که ضدانقلاب را پای کار آورد، گفت:  اتفاقی که در حوزه حمل و نقل با کمک شورای شهر رخ می‌دهد یکی از یادگاری‌های ماندگار برای تهران تا سالیان سال است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ما به حمایت شورای شهر نیاز داریم، اظهار کرد: تقاضای ما این است که رسانه ها امانت داری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.

برچسب ها

ارسال نظر

آخرین اخبار