EN
به روز شده در
کد خبر: ۴۷۵۸۹
مشاور سیاسی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آوش:

حتماً از رسایی شکایت می‌کنم/ با همه اختلافات زیر بار تضعیف دولت نمی‌رویم

مشاور سیاسی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها درباره مهندسی کردن انتخابات هیات رئیسه گفت: این حرف‌ها تهمت و دروغ است.

حتماً از رسایی شکایت می‌کنم/ با همه اختلافات زیر بار تضعیف دولت نمی‌رویم

حمایت از دولت و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی با هدف حل مشکلات مردم نکته محوری گفت‌وگوی امیرابراهیم رسولی، مشاور سیاسی رئیس‌مجلس، با آوش است. رسولی تاکید می‌کند در انتخابات به پزشکیان رأی نداده اما شرایط کشور را برای انتقام‌گیری سیاسی فراهم نمی‌بیند و از این رو بر وحدت بیشتر جریان‌ها اصرار می‌کند.

فضای مجلس محور دیگر گفت‌وگو با مشاور سیاسی رئیس‌مجلس است، نطق‌های افتراق و اختلاف‌افکنی را منحصر به چند تریبون در مجلس می‌داند و به این نتیجه می‌رسد که اکثریت در مجلس همراه با قالیباف هستند.

در ادامه گفت‌وگوی امیرابراهیم رسولی، مشاور سیاسی رئیس مجلس، با آوش را می‌خوانید:

*باتوجه به اینکه شما دبیرکل حزب نسل نو هستید و این حزب نوپاست. این حزب از چه سالی و به پیشنهاد چه کسی تشکیل شد؟

حدود چهار یا پنج سال پیش به این فکر افتادیم که نگاه جدیدی در کار تشکیلاتی ایجاد کرده و کمی حلقه‌ رفقای خود را بازتر کنیم تا بتوانیم جوان‌ترها را با نگاه‌های متفاوت وارد تشکیلات کنیم. به همین دلیل شاید کمی ریسک و خطر کردیم. بعضی‌ها منتقد بودند که چرا این کار را انجام دادیم اما ما احساس کردیم باید با جوان‌ها، کار تشکیلاتی را دنبال کنیم.

خوشحالیم که امروز در فاصله کوتاه حدود چهار ساله توانسته‌ایم فضای جدیدی را برای جوانان ایجاد کنیم. امروز سه نفر از اعضای حزب نسل نو در شورای شهر تهران حضور دارند، آقای اقراریان، خانم نجفی که عضو هیات‌رئیسه شورای شهر و آقای شربیانی که عضو است. دوستان دیگری نیز در حوزه فرهنگی فعال هستند.

در حزب کمی «سیاسی‌گریزی» انجام دادیم یعنی امروز در کمتر حزبی می‌بینید که تهیه‌کننده سینما عضو شورای مرکزی باشد. فعالین فرهنگی مؤثری در شورای مرکزی حزب نسل‌نو حضور دارند. احساس کردیم تنوع در ترکیب اعضا و حوزه‌های فعالیت لازم است. اگر کار سیاسی می‌کنید باید بتوانید با اقشار مختلف مردم ارتباط بگیرید. این ارتباط فقط با من و چند رفیق نزدیک ایجاد نمی‌شود.

خانم‌های تحصیل کرده که هیچ جا دیده نشده‌اند، در حزب نسل نو فعال‌اند

در حال حاضر حدود شش، هفت نفر از خانم‌هایی که در حوزه‌های مختلف تحصیل کرده و فعالیت داشته‌اند و تقریباً در هیچ‌جا دیده نشده‌اند، در حزب نسل نو فعال‌اند. ما گفتیم باید جایی ایجاد شود تا در حوزه بانوان این فضا شکل بگیرد.

به آینده امیدواریم و خیلی آرام و بی‌سروصدا حرکت می‌کنیم. خیلی اعتقاد نداریم که حتماً باید فریاد زد. سعی می‌کنیم به‌تدریج در میان نسل‌های مختلف وارد شویم و تشکیلاتمان را گسترش دهیم. نسبت به زمانی‌که حزب نسل نو ایجاد شد تا امروز توفیقات خوبی داشتیم و بیش از انتظار دیده شدیم. عملکرد دوستان در شورای شهر تهران و برخی حوزه‌های فرهنگی نیز مؤثر بوده است. امیدواریم بتوانیم مسیر رو‌به‌رشدی را برای نسل نو طی کنیم.

زاکانی بابت انتقادات اقراریان ناراحت نیست

*در حال حاضر اقراریان که عضو حزب نسل نو است، انتقادات پرسر‌و‌صدایی علیه آقای زاکانی دارد. آیا این انتقادات ناشی از دیدگاه شخصی اقراریان است یا بازتابی از نگاه حزب نسل نو به شهردار تهران است؟

زاکانی جزو جریان انقلاب محسوب می‌شود. آقای اقراریان به آقای زاکانی رأی داده و ایشان به‌واسطه این رأی شهردار شد. یعنی شهرداری را مدیون رأی افرادی چون آقای اقراریان است اما آقای اقراریان به‌لحاظ تشکیلاتی عضو حزب نسل نو است و هم به لحاظ شخصی عضو شورای شهر است و از مردم رأی گرفته، بنابراین نمی‌تواند بگوید چون یک‌بار رأی داده‌ام همیشه باید سکوت کنم.

او نیز به عنوان عضو شورای شهر انتقاداتی دارد و آنها را مطرح می‌کند. به نظر نمی‌رسد آقای زاکانی خیلی از این موضوع ناراحت باشد.

*این انتقادات تند و تیز با حمایت‌هایی که پیش از این از زاکانی شده در تضاد نیست؟

هرکسی در جایگاه مدیریتی عملکردی دارد. کسی‌که دیکته می‌نویسد بی‌غلط نیست. آقای اقراریان مثل خانم نجفی نگاهی دارد و می‌گوید من به‌واسطه رأیی که از مردم گرفتم، نمی‌توانم  سکوت کنم در غیر این صورت کسی دشمنی ندارد. او می‌گوید عضو شورای شهر هستم و نقد می‌کنم. اخیراً هم دیدم در جلسه‌ای کنار هم می‌نشینند، صحبت می‌کنند، گل می‌گویند، گل می‌شنوند اما در حوزه سیاسی باید از این مرحله عبور کنیم که اگر کسی با ماست یا دوست ماست، الزاماً نباید در همه کارها سکوت کند. 

گفتگو با امیر ابراهیم رسولی

*گفته شده انتخابات آینده شورای‌شهر با شیوه تناسبی برگزار می‌شود. ارزیابی شما از این نحوه برگزاری به چه صورت است؟

مجلس، قانون انتخابات تناسبی را تصویب و شورای نگهبان تأیید کرده و به وزارت کشور ابلاغ شده است. وزارت‌کشور هم باید در انتخابات شورای‌شهر آن را اجرا کند. این طرح ابتدا به‌صورت پایلوت در تهران اجرا می‌شود و سپس در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر.

این اقدام هم‌جهت با برخی آرمان‌هایی است که همیشه در انتخابات دنبال می‌کردیم. در انتخابات می‌گوییم مشارکت؛ ابزار مشارکت چیست؟ امکان دارد قانون تناسبی مانند سایر قوانین نقاط ضعفی داشته باشد اما در کل گامی در جهت مشارکت، عدالت و پاسخگویی است. یعنی دوران اینکه ۲۱ نفر لیست ببندند و یا دورانی که لیست‌های کامل وارد یک شورا شوند، تمام می‌شود.

با قانون انتخابات تناسبی کاسبی سیاسی تمام می‌شود

دوران اینکه کسی بخواهد به قول معروف وسط‌بازی و کاسبی سیاسی کند، با این جریان با آن جریان برود، با این و آن لیست ببندد که داخل همه لیست‌ها برود و آدم خوبه باشد، تمام می‌شود. طبق قانون انتخابات تناسبی افراد فقط می‌توانند در یک لیست باشند. این اولین ویژگی خوب است.

جریان‌های مختلف در کشور اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات لیست می‌دهند. با قانون تناسبی میزان شرکت‌کننده در انتخابات و میزان افرادی که به آن لیست رأی داده‌اند، تناسبش باعث می‌شود که به نسبت شرکت‌کننده و آن لیست، افرادی وارد شوند. برای مثال «هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری.» هر چقدر مشارکت برای یک لیست اتفاق افتاد ما‌به‌ازای آن نفراتی وارد شورا می‌شوند. باختن به‌صورت کامل و همه یا هیچ، از بین رفته است. یعنی افراد نسبت به مشارکت به لیست‌ رأی می‌دهند و به همان میزان از شورا سهم می‌برند. البته افراد به صورت مستقل هم می‌توانند وارد انتخابات شوند.

قانون انتخابات تناسبی مخالف هم دارد؛ آن‌هایی که منفعت‌شان با این قانون به خطر می‌افتد مخالف هستند چراکه دیگر نمی‌توانند با روش‌های گذشته و به‌صورت سَرخود و دستوری به صندلی برسند. از نظر من مهم‌ترین ویژگی قانون تناسبی مشارکت است. امروز در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته قانون تناسبی جایگزین قانون اکثریتی شده است.

وضعیت اقتصادی در موقعیت خاصی قرار گرفته است 

*شما دوره‌ای، مدیرکل هیات رئیسه مجلس بودید و الان مشاور سیاسی رئیس مجلس هستید. آرایش مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید. به نظر شما بزرگ‌ترین چالشی که این مجلس با آن مواجه است، چیست؟

جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم. وضعیت اقتصادی در موقعیت خاصی قرار گرفته و با بازگشت تحریم‌ها به یک نوعی بر فشارها افزوده شده است. آنچه درباره فضای سیاسی کشور مطرح می‌شود باید براساس اتفاقات جاری باشد. وقتی در شرایط عادی قرار داریم امکان دارد درباره مسائل مختلف، اختلاف‌نظرهای عمیق پشت تریبون مطرح شود.

*یکی از انتقاداتی که به مجلس دوازدهم می‌شود این است که نمایندگان در مواقع ضروری یک‌صدا نیستند؟

من مجلس هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم را درک کردم و امروز هم در مجلس صحنه را می‌بینم. اینکه فکر کنیم همه باید یک حرف را بزنند، اشتباه است. نماینده براساس آیین‌نامه تکالیف، اختیارات و آزادی‌هایی دارد. ما نمی‌توانیم به اسم اینکه شما اختلاف تولید نکنید آزادی را سلب کنیم. من می‌گویم اکثریت نماینده‌ها شرایط کشور را فهمیده و منسجم عمل می‌کنند.

به پزشکیان رأی ندادم اما کمک می‌کنم که موفق شود

ما حساب اقلیت را از اکثریت جدا می‌کنیم. مدیریت مجلس مسیری دارد و اکثریت نمایندگان هم در آن مسیر حرکت می‌کنند. آن مسیر چیزی غیر از انسجام ملی و کمک به دولت نیست. اختلاف‌نظر سیاسی با پزشکیان داریم، این مورد قابل پنهان نیست. من که اینجا هستم به پزشکیان رأی ندادم اما تکلیف‌مان چیست؟ هرجایی که هستیم باید کمک کنیم دولت موفق شود. موفقیت دولت، موفقیت جمهوری است.

آن کسی که علاقه‌مند به رهبری، کشور و جمهوری اسلامی است امروز کاری نمی‌کند که موجب تضعیف شود. البته یادمان نرود تضعیف به معنی عدم انتقاد نیست.

*همان تریبونی که اشاره کردید، خیلی تلاش دارد بین دولت و مجلس چالش ایجاد کند. مدام از استیضاح‌ها می‌گویند، از استیضاح‌هایی که اعلام وصول نمی‌شود. فکر نمی‌کنید در اینجا از انتقاد فاصله می‌گیرند؟

حدود پنج سال در هیات رئیسه بودم؛ با این سازوکارها آشنا هستم و فضا را می‌شناسم. سوال، استیضاح و جلسه در کمیسیون هست اما در نهایت باید خروجی را نگاه کنیم.

بیش از یکسال از عمر دولت گذشته اینکه انتظار سکوت داشته باشیم، اشتباه است. نماینده باید نقد و از وزیر سؤال مطرح و او را به کمیسیون احضار کند. مهم این است که نقد بر مدار انصاف باشد و شرایط در نظر گرفته شود. 

برخی می‌گویند 3،4 تا استیضاح مطرح شده و از آن طرف برخی رسانه‌ها هم در آن می‌دمند، در صورتی‌که استیضاح برای رسیدن به صحن پروسه اداری و اجرایی دارد و به سرعت انجام نمی‌شود. 

گفتگو با امیر ابراهیم رسولی

*البته صحبت از انتقاد فراتر رفته و از عدم کفایت رئیس‌جمهور هم سخن می‌گویند؟

آقای قالیباف در نطق خود به‌وضوح درباره کسانی‌که این موارد را مطرح کردند، موضع گرفتند. برای من معیار این کار صحبت‌های رهبری است. اگر چارچوب نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم نمی‌توانیم این قسمت را قبول داشته اما آن قسمت را قبول نداشته باشیم.

انسجام ملی این نیست که به مردم بگوییم با هم منسجم باشید

رهبر‌انقلاب قبل از جنگ مخصوصاً بعد از جنگ، چند بار فرمودند از دولت حمایت و مشکلات مردم را دنبال کنید. اینکه سراغ مسئله‌های سیاسی می‌رویم یعنی مسیر را اشتباه رفتیم یا برداشت‌مان از صحبت‌های رهبری اشتباه بوده است. آن چیزی که از مدیریت مجلس و اکثریت نمایندگان می‌بینم، درک شرایط موجود است؛ اینکه آنها با تک‌صداهایی که به نظر می‌رسد بیش از آنکه دنبال امورات امروز و اولویت‌های مردم باشند، دنبال مسائل سیاسی‌اند، همراهی نخواهند کرد. امروز درگیری عمده مردم کجاست؟ معیشت، مسکن و در مجموع اقتصاد است. مشکل چگونه حل می‌شود؟ جز این نیست که مجلس و دولت کنار هم باشند. پرداختن به حاشیه‌ها یعنی از بین بردن انسجام ملی؛ قسمتی از این انسجام برای مسئولین است.  

*برخی نماینده‌ها فقط رئیس‌جمهور و وزرا را مورد انتقادات قرار نمی‌دهند حتی رئیس‌مجلس را هم مورد خطاب قرار می‌دهند؛ به نوعی مجلس را به محلی برای نزاع میان حامیان قالیباف جریان پایداری تبدیل کرده‌اند، ریشه دعواهای سیاسی در مجلس از کجا نشأت می‌گیرد؟

من به‌عنوان مشاور سیاسی رئیس‌مجلس عرض می‌کنم؛ من قالیباف را آدم کار می‌بینم. بزرگترین مرکز سیاسی کشور مجلس است اتفاقاً ایشان به جای‌اینکه به مسائل سیاسی بپردازد به کار می‌پردازد. خیلی از کسانی‌که نمی‌خواهم نام ببرم، جریان سیاسی مورد نظر آنها را گردن نمی‌گیرد اما بیرون چنین برداشتی می‌شود. آنچه از رئیس مجلس می‌بینم کار است و انگار نه انگار که برخ بی‌قاعده به او حمله می‌کنند.

قالیباف از تهمت‌هایی که به او می‌زنند عبور می‌کند

قالیباف از مسائل شخصی و تهمت‌هایی که به او می‌زنند، عبور می‌کند. مدیریت‌های مختلف را در مجلس دیده‌ام؛ دوره آقای لاریجانی را درک کردم و دیدم، دوره آقای حداد را هم دیدم؛ هرکدام ویژگی مثبت و یک‌سری نقاط ضعف داشتند اما در شرایط کنونی مدیریت مجلس وارد درگیری‌های سیاسی نمی‌شود.

نکاتی که گفته می‌شود بر روی اراده رئیس‌مجلس اثر ندارد، روی اراده اکثریت هم اثر ندارد. چرا؟ این همه اتفاقات در یکسال گذشته افتاده اما انتخابات هیات‌رئیسه را نگاه کنید. رأی آقای قالیباف نسبت به سال گذشته به ۲۱۹ رأی رسید درحالی‌که در انتخابات سال اول مجلس دوازدهم 198 رأی داشت. بنابراین نشان می‌دهد اقداماتی که برخی انجام می‌دهند بَر روی اکثریت تأثیر نگذاشته کمااینکه اکثریت نمایندگان با رأی مقتدارنه خود مدیریت مجلس را انتخاب کردند.  

باید اختلافات سیاسی را با دولت کنار بگذاریم

ما فکر می‌کنیم در شرایط کنونی باید اختلافات سیاسی را با دولت کنار بگذاریم و برای انسجام و وحدت در جهت حل مشکلات مردم قدم برداریم. هرکسی که در این مسیر آگاهانه یا جاهلانه حرکت می‌کند خلاف مصلحت جمهوری اسلامی، خلاف بیانیات رهبری و خلاف مصلحت مردم عمل می‌کند تاریخ این‌ها را ثبت می‌کند. همه این موارد بی‌انصافی‌ها و نقدها می‌مانند. اگر کسی از موقعیت و صندلی‌اش استفاده کند و توییت دروغی بزند، می‌ماند. این افراد جدا از اینکه باید در دادگاه پاسخ دهند در پیشگاه خدا هم باید پاسخگو باشند. مردم به‌تدریج می‌فهمند که اگر بعضی‌ها خودشان را پشت شعارها پنهان می‌کنند در عمل کارآیی داشتند یا نداشتند؟

جبهه پایداری برخی از چهره‌های تندرو را گردن نمی‌گیرد و می‌گوید عضو ما نیستند

* با توجه به تجربه‌ای که در مجلس دارید، همکاری با اصلاح‌طلبان راحت‌تر است یا جبهه پایداری‌ها؟

در میان اعضای پایداری هم دوستانی هستند که خیلی معقول رفتار می‌کنند. من عضو جبهه پایداری نیستم اما با یک تابلو همه را نزنیم؛ همین جبهه پایداری برخی از چهره‌های تندرو را گردن نمی‌گیرد و می‌گوید عضو ما نیستند. نباید بگوییم هرکسی این کار را می‌کند پس پایداری است یا غیرپایداری. در مجلس طیف‌های مختلف حضور دارند. هر جریانی یک دبیرکل، مرام و روشی دارد. حتی اگر بعضی‌ها با ما هم‌نظر نیستند حق را رعایت کنیم.

مجلس اساساً هیچ‌وقت هم‌صدایی مطلق نداشته است. در دوره آقای لاریجانی، فراکسیون اصول‌گرایان، فراکسیون اصلاح‌طلبان و یک فراکسیون دیگر هم به نام «رهروان ولایت» بود که می‎گفتند ما انقلابی و حزب‌اللهی هستیم. سه تا فراکسیون بودند و اختلاف‌نظر هم داشتند.

تضارب آراء در مجلس امری طبیعی‌ است. مهم این است که شما با نمایندگان یک دیالوگ منطقی به نفع مصلحت و منافع مردم برقرار کنید. اگر بتوانیم این سطح از تعامل را پیش ببریم، فرقی ندارد طرف مقابل اصلاح‌طلب است یا اصول‌گرا و یا مستقل. البته کار کردن با بعضی‌ها سخت است. من امروز می‌بینم آقای قالیباف با همه کار می‌کند.

*کار کردن با کدام طیف طیف یا جریان سخت‌تر است؟

نسبت به موضوع سخت است. برخی دوستان بر روی موضوعات خاصی حساسیت دارند و سخت می‌گیرند. مثلاً قوانینی بوده که اخیراً مطرح شده و بعضی دوستان بر روی آن پافشاری داشتند که باید اجرا بشود یا نشود. بنابراین بستگی به موضوع دارد؛ نمی‌توان گفت با این آقا در همه موضوعات مشکل داریم یا نداریم. خیر نسبت به هر موضوع شرایط فرق می‌کند. مجلس جای گفت‌وگو است و باید بتوانید با دیالوگ و گفت‌وگو کار را دربیاورید. اکثریت عاقلانه و باتدبیر تصمیم می‌گیرند و همراه هستند. انتخابات هیات‌‌رئیسه هم نشان داد که اکثریت مجلس حاضر نیستند فریب شیطنت‌ها و تخریب‌ها را بخورند.

زنانی که می‌خواستند کاندید هیات رئیسه مجلس شوند، از قالیباف سؤال کردند که نظر شما چیست؟

*یکی از انتقاداتی که به هیات‌رئیسه مجلس هست، این است که یک خانم حضور ندارد. این نقد را وارد می‌دانید؟

۲۹۰ نفر نماینده هستند و در نهایت ۱۲ نفر را انتخاب می‌کنند. اگر همه نمایندگان تصمیم بگیرند که خانمی در ترکیب باشد، کسی مخالفتی ندارد. حتی بعضی‌ها کاندیدا شدند، آمدند و از آقای قالیباف سؤال کردند که نظر شما چیست؟ ایشان گفت هیچ مشکلی ندارم که یک خانم عضو هیات رئیسه شود. وقتی کاندیدا می‌شوید باید توانمندی داشته باشید تا ۲۹۰ نماینده را قانع کنید.

من به‌عنوان کسی که سال‌ها در مجلس بودم، می‌گویم هیچ حساسیت یا منعی برای ورود یک خانم به هیات رئیسه وجود نداشته است.

*فراکسیون انقلاب اسلامی بعد از دو سال هنوز شکل نگرفته و جبهه پایداری از این منظر انتقاداتی را نسبت به قالیباف مطرح می‎کند، قضیه به چه صورت است؟

در انتخابات مجلس، شورای ائتلاف که آقای قالیباف سرلیست بود با پایداری‌ها لیست مشترک بست. لذا بنا بر مصلحت کشور باهم لیست بستیم و افرادی هم وارد شدند. به دلایل مختلف بعضی‌ها موفق شدند و بعضی‌ها نشدند؛ انتخابات است و بُرد و باخت دارد. با همه اختلافاتی که در انتخابات، پس از انتخابات و اکنون داشته و داریم، زیر بار تضعیف دولت نمی‌رویم.

پزشکیان نماینده نماینده  مردم  و جمهوری اسلامی است

در حال حاضر دولت آقای پزشکیان فقط آقای پزشکیان نیست او نماینده ملت و جمهوری اسلامی است. اگر او به آمریکا و یا هرجای دیگر برود، وظیفه داریم از ایجاد شکاف عبور کنیم. باید از دو قطبی‌سازی و ایجاد دو قطبی‌های کاذب پرهیز کنیم. امروز دمیدن در آتش دو‌قطبی‌ها سُمّ مهلک برای کشور است. مردم درگیر مشکلات‌اند؛ دنبال دعوا، مناظره و این حرف‌ها نیستند، مردم می‌گویند که مسئولین مشکلاتشان را حل کنند.

نبش قبر کردن گذشته و آسیب‌شناسی در حوزه سیاسی مهم است. ما باید گذشته را آسیب‌شناسی، وضعیت کنونی را بررسی و آینده را پیش‌بینی کنیم و براساس تدبیر حرکت کنیم اما این اقدام به معنی آن نیست که درباره اختلافات گذشته یا اتفاقات گذشته، جدل و دعوا کنیم. سؤال این است که دعواها برای بچه‌های نسل نو و مردم چه فایده‌ای دارد؟

من اختلاف سیاسی دارم. کسی بوده که علیه من دروغ گفته، تهمت‌زده و حتماً از مسیر قانونی شکایت و پیگیری می‌کنم. فکر می‌کنم ما نباید اختلافات را شخصی کنیم و باید دنبال حق باشیم. 

شما به عنوان رسانه باید در جامعه و بین مردم امید ایجاد کنید. اگر مردم امید نداشته باشند در انتخابات مشکل ایجاد می‌شود.

*آقای رسولی یک‌سری صحبت‌های مجازی درباره شما و آقای رسایی مطرح می‌شود. تا کجا قرار است بگومگوها ادامه پیدا کند؟

حیف است بخواهید به یک شخص بپردازید. من در توییتم اشاره کردم که چرا بعضی ناراحت‌اند و نمی‌دانم چرا فاز دشمنی دارند.

مهندسی کردن انتخابات هیئت‌رئیسه تهمت و دروغ است

*البته مواردی هم درباره شما می‌گویند مانند مهندسی کردن انتخابات هیات‌رئیسه؟ 

 این‌ها تهمت و دروغ است؛ یعنی نشر اکاذیب و دروغ است. من حتماً از مسیر قانونی دنبال می‌کنم و محکم می‌ایستم. برای من تعجب دارد، بعضی یک چیزی می‌گویند و می‌روند اما موردی که واضح است، همین است. من در سیستم مدیرکل نمونه شدم، همین حالا هم به لحاظ اداری ارتقا پیدا کرده‌ام. شما به مراسم تودیع و معارفه من مراجعه کنید، آن‌جا متن مشخص است. ایشان خودش اصرار داشته که بعد از مدتی یک جابه‌جایی اتفاق بیفتد. دلایل خودم را داشتم و پیگیری کردم.

انتخابات هیات‌رئیسه خیلی امر ساده‌ای بوده و فیلم‌هایش موجود است. یعنی ما بعضی دروغ‌هایی می‌شنویم که اصلاً مبتنی بر واقعیت نیست. در انتخابات هیات‌رئیسه اولاً نماینده آن‌جا قرار می‌گیرد، رأی را می‌شمارد، صورت‌جلسه می‌کند و زیر آن امضا می‌کند. بنابراین هر حرف دیگری که زده می‌شود دروغ است و گوینده‌اش دروغ‌گوست مگر اینکه بتواند با اسناد آن را ثابت کند. اگر می‌توانی، ثابت کن، تا انتها بایست؛ اگر نمی‌توانی ثابت کنی برای چه می‌گویی؟ اگر توانایی اثبات نداری، چرا نشر می‌دهی؟

*به نظر شما ریشه این اتفاقات از کجاست؟ نزدیک بودن به قالیباف تأثیرگذار است؟

من با افتخار به شما می‌گویم من که در دوره شهرداری با قالیباف نبودم. در مجلس بودم، آقای قالیباف آمد، دعوت به همکاری شدم و افتخار هم می‌کنم. کار کردن با قالیباف خیلی لذت‌بخش است. قبل از این هم با آقای حدادعادل کار کردم، با افتخار هم کار کردم، دوره آقای لاریجانی هم بودم از مدیریت ایشان هم درس گرفتم. بعضی‌ها ناراحتند، من چه کنم؟ ناراحت باشند؛ اما دروغ نگویند. نشر اکاذیب نکنند.

حتماً از مسیر قانونی دنبال می‌کنم ولی حیف است برنامه را به بعضی‌ها اختصاص دهیم. یعنی بعضی‌ها کاری می‌کنند که به آن‌ها بپردازید. به‌جای اینکه دنبال خُرده‌گیری از این و آن اشکالات سیاسی و دعوای سیاسی باشیم باید به مشکلات مردم بپردازیم.

گفتگو با امیر ابراهیم رسولی

*می‌گویند شما داماد آقای حدادعادل هستید یا باجناق آقای علی فروغی؟ 

همه‌اش دروغ است. علی فروغی که داماد حدادعادل نیست که من داماد او باشم. من هیچ نسبت سببی یا نسبی با هیچ‌کدام از مسئولان جمهوری اسلامی ندارم. شغل پدرم و پدر همسرم آزاد بوده، دکترای علوم سیاسی دارم، در مجلس هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم کار کرده‌ام. هر کاری از دستم برآمده انجام داده‌ام. هیچ نسبتی با آقای حدادعادل ندارم. آقای علی فروغی را دوست دارم اما او داماد حدادعادل نیست بلکه فرزند باجناق حدادعادل است.

فضای رسانه و فضای مجازی آسیب‌هایی دارد و برخی سوءاستفاده می‌کنند. ذکر خیری از آقای باهنر کنم؛ او بیش از ۲۰ سال نماینده بوده، همه به او لابی‌من می‌گویند بالاخره این دوران‌ها تمام می‌شود. الان آقای باهنر کجاست؟ وقتی به مجلس می‌آید، احترام دارد از کارمند تا نماینده همگی به او احترام می‌گذارند.

افرادی‌که به پشتوانه صندلی تریبون روشن می‌کنند به یکی دروغ می‌گویند، تهمت می‌زنند و حمله می‌کنند، بدانند این دوران تمام می‌شود. آیا بعد از این دوران به آن‌ها احترام می‌گذارند یا نه؟

*نکته پایانی.

امیدوارم قانون تناسبی شدن انتخابات کمک کند تا انتخابات پرشوری در شورای‌شهر داشته باشیم و مردم هم ان‌شاءالله با درک اینکه چه شرایطی در کشور حاکم است، در کنار دولت و مجلس قرار بگیرند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار