EN
به روز شده در
کد خبر: ۶۰۸۳۱
سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

گردشگری ریلی موتور افزایش تقاضا و رونق اقتصاد محلی است

به گفته سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گردشگری ریلی موتور افزایش تقاضا، رونق اقتصاد محلی و احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی مسیرهاست.

گردشگری ریلی موتور افزایش تقاضا و رونق اقتصاد محلی است

سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون مشارکت واقعی فعالان صنعت ریلی، نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت خطوط پرتردد و ارتقای کیفیت خدمات امکان‌پذیر نخواهد بود و معاونت مسافری نیز با طراحی مدل‌های جذاب اقتصادی، فضای سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی‌پذیر و مطمئن خواهد کرد.

غلامحسین کریمی در نشست با اعضای هیات‌مدیره انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافری ریلی، سه محور بنیادین دوره جدید معاونت مسافری را تشریح و بر نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی در توسعه این حوزه تأکید کرد.

وی گفت: این نشست فرصت مهمی برای هم‌افزایی درباره سه رویکرد اصلی معاونت مسافری یعنی «سرمایه‌گذاری بخش خصوصی»، «متناسب‌سازی هوشمند قیمت بلیت» و «توسعه گردشگری ریلی» فراهم کرده است.

سرپرست معاونت مسافری راه آهن تصریح کرد: بدون مشارکت واقعی فعالان بخش خصوصی، نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت خطوط پرتردد و ارتقای کیفیت خدمات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی تأکید کرد: معاونت مسافری با طراحی مدل‌های جذاب سرمایه‌گذاری و بسته‌های ترکیبی «ریل + گردشگری»، فضای سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی‌پذیر، مطمئن و اقتصادی خواهد کرد.

کریمی با اشاره به موضوع قیمت بلیت قطار گفت: رویکرد ما متناسب‌سازی هوشمندانه و تدریجی است. قیمت‌گذاری باید عادلانه، شفاف و مبتنی بر سطح خدمت باشد تا هم کیفیت سفر برای مسافر افزایش یابد و هم شرکت‌های بهره‌بردار به پایداری اقتصادی برسند.

وی با اشاره به حمایت دولت چهاردهم از خدمات حومه‌ای قطارهای راه آهن، خاطرنشان کرد: سیاست‌های حمایتی رئیس‌جمهور و مدیرعامل راه‌آهن برای ارتقای خدمات حومه‌ای با جدیت ادامه دارد.

سرپرست معاونت مسافری راه آهن ادامه داد: در مسیرهای ممتاز و گردشگری، اجازه شکل‌گیری مدل‌های رقابتی و درآمدی جدید با محوریت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داده می‌شود.

وی، توسعه گردشگری ریلی را یکی از اولویت‌های جدی دوره جدید دانست و تاکید کرد: گردشگری ریلی موتور افزایش تقاضا، رونق اقتصاد محلی و احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی مسیرهاست. اما این هدف تنها زمانی محقق می‌شود که از رویکرد صرفاً کاهش تصدی‌گری عبور کنیم و به سمت تقویت نظارت، هدایت و سیاست‌گذاری فعال حرکت کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار