4 هزار گوشی مسافری به دلیل اختلال گمرک ثبت نشدند
تحریریه آوش/ اگر طی دو هفته گذشته در دسته مسافرانی بودید که در فرودگاه درخواست ریجستری تلفن همراه خود را ثبت کردهاید، احتمالا با اخطار قطع سامانه همتا در روزهای اخیر مواجه شدهاید.
پیگیریهای خبرنگار آوش نشان میدهد طی دو هفته گذشته سامانه گمرک برای ثبت ریجستری با اختلال همراه بوده و باز هم دود این اختلال به چشم مردم میرود.
چند نفر از مسافرانی که در طول دو هفته گذشته تلفن همراه خود را در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) ثبت کرده بودند در تماس با «آوش» تجربه خود را اینگونه شرح دادهاند: «به محض ورود به سالن فرودگاه به محل ثبت ریجستری تلفن همراه مراجعه کردیم. متصدی هم پس از اسکن بارکد گوشی اعلام کرد که 10 روز دیگر میتوانیم برای ادامه روند به سامانه گمرک مراجعه کنیم. طی روزهای گذشته بارها به سامانه گمرک مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات با این پیام مواجه شدیم که تلفنی با این اطلاعات ثبت نشده است و هم اکنون اخطار قطع از سامانه همتا دریافت کردیم. در تماس با سامانه همتا هم به ما اعلام کردند که تلفن شما به صورت قاچاق وارد کشور شده و امکان ریجستر شدن ندارد.»
در ادامه پیگیریهای این موضوع طبق گفته اپراتور گمرک مشخص شده سامانه ثبت تلفن همراه طی دو هفته گذشته با اختلال مواجه بوده و 4 هزار دستگاه تلفن همراه اصلا از ابتدا ثبت نشدهاند.پیگیریها از فروشندگان موبایل هم موید همین موضوع بوده است.
براساس گفته گمرک این اختلال احتمالا از هفته آینده رفع خواهد شد و افرادی که دچار مشکل شدهاند مجددا باید از ابتدا برای ثبت تلفن همراه خود فرآیند را طی کنند.
حالا این پرسش مطرح است که چه تعداد تلفنی که واقعا به صورت قاچاق وارد شدهاند به دلیل همین اختلال شانس ریجستر شدن دارند؟
این دومین باگ سامانه ریجستری طی چند ماهه گذشته است که البته همچنان تکلیف باگ قبلی مشخص نشده است.