کاربران یوتیوب رکورد کانال پارالمپیک را شکستند
کانال یوتیوب IPC شاهد رشد بیسابقهای بوده است.

دادههای ارائهشده توسط کمیته بینالمللی پارالمپیک نشان میدهد که تعداد بازدیدهای ویدئو در یوتیوب از دو میلیون در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۴.۵ میلیون در سال ۲۰۲۵ افزایش یافته است. این آمار، موفقیت بیسابقه پخش بازیهای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ و همچنین تغییر در شیوه مصرف اطلاعات توسط مردم را تأیید میکند.
این افزایش ۲۶۲۵٪ نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۴ را نشان میدهد. بازیهای المپیک و پارالمپیک اخیر یک جهش تکنولوژیکی و نقطهعطفی واضح در مصرف رسانهای و پخش زنده بوده است. مخاطبان جدید و پلتفرمهای جدید برای دریافت اطلاعات بهطور بنیادینی نحوه ارتباط ما را تغییر دادهاند و به نظر میرسد این روند ادامه یابد تا به سمت بازیهای المپیک ۲۰۲۸ در لسآنجلس پیش برویم.
تعداد مشترکین همچنین به لطف بیش از ۱,۳۰۰ ساعت محتوای موجود از بازیهای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در این کانال، ۲۴٪ افزایش یافته و در سهماهه اول سال به ۱.۲۴ میلیون نفر رسیده است.
دکتر مایک پیترز، مدیرعامل IPC، در اینباره گفت: "افزایش چشمگیر آمار کانال یوتیوب @paralympics ما، علاقه جهانی روزافزون به بازیهای پارالمپیک، ورزشکاران پارالمپیک، رقابت شدید آنها و داستانهای قدرتمند و منحصر بهفردشان در یافتن قدرت در تفاوتها را برجسته میکند."
"با توجه به اینکه محتوای کوتاهمدت نحوه مصرف رسانهها را شکل میدهد، استراتژی یوتیوب ما این روند را با به اشتراک گذاشتن داستانهای جذاب و مختصر در آغوش میگیرد. با پستهای بیشتر و منظمتر، ما به مخاطبان نگاهی به شدت و احساسات خام ورزشهای پارالمپیک میدهیم و ارتباطات عمیقتری با طرفداران در سراسر جهان ایجاد میکنیم"، او گفت.
آمار خود گویای همه چیز است. کانالهای اجتماعی IPC به طور مجموعی حدود ۱۰ میلیون دنبالکننده دارند، که تیکتاک، یوتیوب و اینستاگرام سه پلتفرم محبوبتر هستند. در سال ۲۰۲۴، کانالهای IPC به ۱.۶ میلیارد بازدید از ویدئوها رسیدند.
در طول بازیهای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، پلتفرمهای دیجیتال IPC بیش از ۳۰۵ میلیون بازدید از ویدئوها را جذب کردند. یکی دیگر از شاخصهای این رشد، تعداد جستجوهای اینترنتی مرتبط با بازیهای پارالمپیک است که برای اولین بار از مرز یک میلیارد عبور کرد. در ایالات متحده، بازیهای پارالمپیک در سال ۲۰۲۴ در میان جستجوهای خبری گوگل رتبه پنجم را کسب کرد.