پارسونز: ما میخواهیم با بازیهای المپیک ۲۰۲۸، آمریکا را تغییر دهیم
رییس کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد که از بازی های لس آنجلس 2028 هراسی ندارد.

رئیس کمیته بینالمللی پارالمپیک، اندرو پارسونز، در صد و یکمین نشست هیئت اجرایی این کمیته که آخر هفته گذشته در مادرید برگزار شد، با انگیزه و بسیار خوشبین ظاهر شد. او از موفقیت تلویزیونی بازیهای پاریس ۲۰۲۴ دفاع کرد و اعتماد خود را به دونالد ترامپ ابراز داشت.
«تغییر آمریکا» از نظر شمولپذیری و تنوع اجتماعی یکی از محورهای اصلی سخنان او در جمع بیش از ۲۰۰ نماینده بود.
این رویداد نخستین نشست کمیته بینالمللی پارالمپیک (IPC) در اسپانیا از سال ۲۰۱۸ تاکنون بود — همان سالی که کمیته بینالمللی المپیک (IOC) و IPC توافقنامهای را امضا کردند که به موجب آن، برگزاری بازیهای پارالمپیک در همان شهری که میزبان بازیهای المپیک است، تحت شرایطی مجاز شد. این توافقنامه تا بازیهای ۲۰۳۲ در بریزبن اعتبار دارد، مگر آنکه تمدید شود.
پارسونز در میان آشفتگیهای جهانی ناشی از برخی تصمیمات دونالد ترامپ که اقتصاد را دچار تلاطم کرده، و بهویژه کاهشهایی که او در کشور خود اعمال کرده است، تلاش کرد تا اطمینان خاطر بدهد. رئیس کمیته بینالمللی پارالمپیک گفت که از آینده پیشرو برای لسآنجلس ۲۰۲۸ «هراسی ندارد». او تأکید کرد: «ترامپ حمایت زیادی از کمیته نامزدی لسآنجلس داشته است.»
پارسونز گفت: «بازیها فرصتی هستند برای افزایش آگاهی و بهبود عملکرد در زمینه تنوع و شمولپذیری در جامعه آمریکا.» او به رئیسجمهور ایالات متحده و حمایتهایش اعتماد دارد. وی افزود: «فکر نمیکنم او اقدامی انجام دهد که برخلاف منافع بازیهای المپیک یا پارالمپیک باشد.»
پارسونز همچنین به موفقیت بازیهای پاریس ۲۰۲۴ به عنوان الگویی برای دوره بعدی اشاره کرد. پوشش تلویزیونی یکی از مسائل کلیدی است. بسیاری از اقدامات و تصمیمات با هدف جذابتر کردن ورزش – و تمام آنچه به آن مربوط میشود – برای نسلهای جوان اتخاذ میشوند. با این حال، او تأکید کرد که بازیهای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در زمینه پوشش جهانی تلویزیونی به «آمار خارقالعادهای» دست یافتهاند؛ در مجموع ۱۲٬۹۴۱ ساعت پوشش تلویزیونی ثبت شده است.
این آمار، تاریخی و رکوردشکن هستند. میزان ساعاتی که تماشاگران محتوای تلویزیونی این بازیها را دنبال کردهاند، نسبت به توکیو ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. قدرت اینترنت و روشهای نوین مصرف رسانهها نقش بزرگی در افزایش تعداد بینندگان داشتهاند.