فلاحتزاده: تعصب ایرانی، بلژیک را متوقف کرد
تیم ملی فوتبال ایران با ارائه نمایشی جسورانه برابر بلژیک، یکی از مدعیان فوتبال اروپا، به تساوی رسید، نتیجهای که اگر کمی خوششانسی و جسارت بیشتری همراه ملیپوشان بود، شایر به یک پیروزی تاریخی تبدیل می شد.
فرشاد فلاحتزاده بازیکن سابق تیم ملی در گفتوگو با آوش، از جنگندگی بازیکنان، تصمیمات امیر قلعهنویی، نقش احتمالی مهدی قایدی و شانس صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی صحبت کرده است.
*آقای فلاحت زاده! ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی مقابل بلژیک چیست؟
بازی خوبی بود و بچهها تمام توان خود را برای این دیدار خرج کرده و فعل خواستن را به خوبی صرف کردند. البته تیم ملی به دلیل اینکه بعضی از بازیکنان اولین جام جهانی خود را سپری میکردند و با توجه به اینکه تیم بلژیک هم یکی از قدرتهای اروپا به شمار میرفت، تا حدودی در 10 تا 15 دقیقه نیمه اول تحت فشار بودند.
*عملکرد کادر فنی و تفکرات امیر قلعهنویی را در این دیدار چگونه دیدید؟
آقای قلعهنویی در اوایل بازی، برای تساوی به میدان رفته بود ولی با توجه به اینکه حریف یک بازیکن کمتر داشت و با تعویضهایی که انجام داد، نشاندهنده این بود که خواهان پیروزی برابر بلژیک است. هرچه از بازی گذشت، بازیکنانمان جنگندگی خوبی داشته و تعصب ایرانی را به نمایش گذاشتند و به نظرم حتی میتوانستیم در مقابل بلژیک با سه امتیاز از زمین خارج شویم که این اتفاق بزرگ رقم نخورد و هر دو تیم به تساوی رضایت دادند.
*درباره گل مردود شده مهدی طارمی چه نظری دارید؟
گل مهدی طارمی که به دلیل حضور در آفساید توسط VAR مردود شد، زیبایی خاصی داشت و نشان داد که یک کار تمرین شده بود. البته باید پذیرفت که در آن لحظه، طارمی در موقعیت آفساید قرار داشت و فوتبال امروز به گونهای است که کوچکترین حرکات توسط داوران ویدیویی تحت نظر قرار میگیرند.
*آیا تعویضهای تیم ملی میتوانست متفاوت باشد؟
من با آمدن مهدی قایدی در نیمه دوم به ویژه بعد از اخراج بازیکن تیم بلژیک، موافقت بیشتری داشتم زیرا او بازیکن تکنیکی بوده که با حرکات خود میتواند در محوطه رقیب کارهای زیادی مانند پنالتی گرفتن یا عبور از مدافعان را انجام دهد. به نظرم در صورتی که قایدی در نیمه دوم به ترکیب اضافه میشد، شاید حتی گلزنی آسانتر میشد.
*اخراج بازیکن چه تأثیری بر روند بازی داشت؟
وقتی یک بازیکن از تیم حریف اخراج شده و آنها باید 10 نفره به کار ادامه دهند، طبیعتاً توان بیشتری برای کسب نتیجه خواهند گذاشت. ضمن اینکه تیم ملی هم دقایقی به دلیل خروج دیرهنگام عزتاللهی، 10 نفره به بازی ادامه داد که این موضوع هم برای مدتی روی عملکردمان تأثیرگذار بود و متأسفانه در آن لحظات در ایجاد موقعیت ناکام بودیم.
*شانس ایران برای صعود از گروه را چگونه ارزیابی میکنید؟
تیم ملی باید در بازی آخر خود در مرحله گروهی برابر تیم مصر، همه توان خود را به کار گرفته تا بتواند مقابل این تیم به پیروزی برسد و به مرحله حذفی راه پیدا کند. البته یادمان نرود که مصریها موفق به بازگشت مقابل نیوزیلند و برتری برابر این تیم شدند، اما امیدوارم که بازیکنان برای کسب سه امتیاز و صعود به مرحله یک هشتم وارد میدان شوند.