فرهاد توحیدی برای کیومرث پوراحمد نوشت
فرهاد توحیدی فیلمنامهنویس کهنهکار سینمای ایران با انتشار یادداشتی براساس عناصر فیلمنامه نسبت به مرگ دلخراش کیومرث پوراحمد واکنش نشان داد.

فرهاد توحیدی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام نوشت: «در ساختار فیلمنامه سه پردهای وظیفه پرده اول طرح پرسش و وظیفه پرده سوم پاسخ به پرسش است. پرده دوم هم وظیفه دارد تا بر جذابیت فیلمنامه و اهمیت پرسشها بیفزاید.
در سینمای ایران بیشتر اوقات پرده اول به خوبی نوشته میشود، و پرسشهای کلیدی مطرح میشود. اجرای پرده دوم و بسط و پرورش فیلمنامه بیشتر اوقات خوب از آب در نمی آید.پیرنگپهای فرعی نقش خود را به درستی در پیچیده کردن پیرنگ اصلی ایفا نمیکننددو شور بختانه پردههای سوم و پایانبندی حتی از پرده دوم هم بدتر از آب درمیآید.
در ماجرای تلخ شانزده فروردین ۱۴۰۲ و از دست رفتن کیومرث عزیز سینمای ایران هم فقط با پرده اول و طرح پرسشهای دل خراش رویارو هستیم. در پرده دوم همهٔ پرسشها سرکوب شد تا اساساً پردهٔ سومی در کار نباشد. کیومرث پوراحمد از برخی جهات در تاریخ سینمای ایران بیهمتاست. ما دوستدارانش هم چنان او را در بهترین فیلمها، رمانها، داستان.
منبع: خبرآنلاین