EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۶۳۸۰

اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود

رئیس‌جمهور اسلوونی گفت جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران «اشتباه» بود و رئیس‌جمهور ایالات متحده به اشتباه خود پی برد.

اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود

ناتاشا پیرک موسار، رئیس‌جمهور اسلوونی، شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با الجزیره عنوان کرد: جنگ ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران یک اشتباه بود و من معتقدم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به این اشتباه پی برد.

رئیس‌جمهور اسلوونی با اشاره به نقش قطر به‌عنوان یکی از میانجی‌ها گفت: من نقش قطر را در میانجیگری برای توقف جنگ و دستیابی به توافق بین ایالات متحده و ایران ستایش می‌کنم.

او با بیان اینکه اتحادیه اروپا به دلیل عدم وحدت در مواضع سیاست خارجی خود، در صحنه بین‌المللی بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، گفت: : ما باید بحث در مورد یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی را آغاز کنیم و وابستگی به ایالات متحده را کاهش دهیم. ما همچنین سال‌ها وقت تلف کردیم تا رهبران اروپایی متقاعد شوند که کانال‌های ارتباطی با روسیه را برای پایان دادن به جنگ اوکراین باز کنند.

موسار در پایان افزود: من خواستار تحقیقات کامل در مورد دخالت اسرائیل در انتخابات اسلوونی و اروپا هستم.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۹ اسفند سال گذشته در حالی‌که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، تجاوز علیه ایران را آغاز کردند و ایران نیز در پاسخ به تجاوز علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. ایران و آمریکا در نهایت پس از صد روز به تفاهمی برای خاتمه جنگ دست یافتند. 

این تفاهم تاکنون چندین بار از سوی طرف آمریکایی نقض شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار