شیوع اختلالات یادگیری در بین دانشآموزان ابتدایی
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: شیوع اختلالات یادگیری در بین دانشاموزان ابتدایی ۵ تا ۶ درصد است که این میزان شیوع در پسران به مراتب بیش از دختران است.

سیدعلی حسینی، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: شیوع اختلالات یادگیری در بین دانشآموزان ابتدایی 5 تا 6 درصد است که این میزان شیوع در پسران به مراتب بیش از دختران است.
او افزود: اختلالات یادگیری طیفی از مشکلات در کودکان را شامل میشود که عمدتاً در سالهای نخست بعد از تولد شناخته نمیشود و در دوره پیش دبستانی یا اول و دوم دبستان تشخیص داده میشود که کودکان را به انجام خدمات توانبخشی تخصصی نیازمند میکند.
حسینی گفت: بسیاری از اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و مقاطع اول و دوم ابتدایی شناسایی میشوند و ورود تیم توانبخشی در مدارس کمک فراوانی به تشخیص و درمان به موقع میکند؛ همچنین آموزش به معلمان و تعامل آنها با گروههای توانبخشی میتواند به بهبود تشخیص و درمان این اختلالات کمک کند.