EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۶۲۲۴

چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تغییر زمان امتحانات نهایی وجود ندارد گفت: تمام دانش آموزان باید بتوانند تا ۱۵ شهریور فارغ التحصیل شوند و ما بتوانیم آن‌ها را ثبت نام کنیم و گرنه قطعاً نظام تعلیم و تربیت به چالش می‌خورد.

چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟

 هر سال با پایان سال تحصیلی، امتحانات داخلی و نهایی دانش‌آموزان از خرداد ماه برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط جنگی حاکم بر کشور امتحانات داخلی بصورت مجازی و تاریخ امتحانات نهایی چندین بار دستخوش تغییر شد تا اینکه وزارت آموزش و پرورش آخرین زمان تایید شده برای آغاز امتحانات نهایی پایه یازدهم را از ۲۰ تیرماه ۱۴۰۵ و امتحانات نهایی پایه دوازدهم را از ۲۱ تیرماه ۱۴۰۵ اعلام کرد.

حال حواشی در خصوص تغییر دوباره زمان برگزاری امتحانات نهایی مطرح شده که علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش آب پاکی را روی دست دانش‌آموزان و والدین ریخت و گفت: در امتحانات نهایی همه ملاحظات را انجام دادیم، امتحانات نهایی به کنکور گره خورده و تاریخ برگزاری کنکور از سوی سازمان سنجش ۲۹ و ۳۰ مرداد اعلام شده؛ طبیعتاً باید فرصتی داشته باشیم که نمرات بچه‌ها را ثبت، تصحیح و سابقه تحصیلی اعلام کنیم وگرنه اعلام نتیجه کنکور انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همه ملاحظات را در نظر گرفتیم افزود: در ایام تشییع مقام معظم رهبری هیچ نوع آزمونی برگزار نمی‌کنیم و آزمون‌های نهایی را به عقب انداختیم یعنی از ۲۱ تیر به بعد برگزار می‌شود و قبل از اربعین هم آزمون‌ها را تمام می‌کنیم، واقعاً امکانی که بتوانیم در تاریخ دیگری آزمون برگزار کنیم وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو ملاحظه داریم که قطعاً باید امتحانات را در تاریخی که اعلام کردیم برگزار کنیم اظهار کرد: یکی ملاحظه کنکور و دیگری ملاحظه آغاز سال تحصیلی است. همه تاریخ ها را دقیق بررسی کردیم، تاریخ‌ها را تنظیم کردیم به گونه‌ای که تمام دانش آموزان باید بتوانند تا ۱۵ شهریور فارغ التحصیل شوند و ما بتوانیم آن‌ها را ثبت نام کنیم. پایه یازدهمی در پایه دوازدهم و دوازدهم فارغ التحصیل می‌شود و الا قطعاً نظام تعلیم و تربیت به چالش می‌خورد.

به گزارش ایسنا، همچنین علیرضا کاظمی در خصوص عدم برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و جذب نیروی جدید گفت: انشاالله که مشکلی نخواهیم داشت، تمام تلاشمان را می‌کنیم که با همکاری مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که بخشی استمرار خدمت همکاران بازنشسته، افزایش سقف حق التدریس استان‌ها، استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: ۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تقریباً فارغ التحصیل و وارد نظام آموزش می‌شوند. امیدواریم با مدیریت و ساماندهی و سازماندهی درست بتوانیم از این چالش و از این مشکل عبور کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار