EN
به روز شده در
کد خبر: ۵۴۸۹۷
علیرضا کاظمی خبر داد

کاهش معدل آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۱۰.۶۰ به ۱۰.۱۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع ۴ سند تکلیف شده، ۳ سند به تصویب رسیده است.

کاهش معدل آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۱۰.۶۰ به ۱۰.۱۵

 علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با محور بررسی عملکرد یک ساله دولت در اجرای برنامه هفتم پیشرفت گفت: احصاء تکالیف از متن قانون و دسته‌بندی آنها بر اساس حوزه‌های مأموریتی، تعیین مسئولیت‌ها و برگزاری جلسات مستمر و هفتگی کارگروه اقدام، ایجاد سامانه مدیریتی رصد و پیگیری برای پایش لحظه‌ای اقدامات و سنجه‌های عملکردی، تدوین برنامه عملیاتی سالانه بر اساس تکالیف احصاء شده، چاپ کتاب و تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی برای ذینفعان از اقدامات تمهیدی ما در اجرای برنامه هفتم توسعه بوده است.

او ادامه داد: در بخش تکالیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه از ۴ آئین نامه تکلیفی هر چهار آئین نامه به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایجاد شهر کودک، نحوه جذب دانشجویان طراحی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و آئین نامه نحوه وصول درآمدهای فعالیت‌های فوق برنامه از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای تکالیف برنامه هفتم توسعه بود؛ از مجموع ۴ سند تکلیف شده، ۳ سند به تصویب رسیده است.

کاظمی در همین رابطه ادامه داد: از جمله اسناد تصویب شده نظام جامع امور تربیتی و مراقبت‌های اجتماعی است. سند تنوع بخشی به مهدهای کودک و تصویب مهدهای خانگی از جمله این اسناد تصویب شده است، سه سند دیگر در فرایند تصفیه و بررسی قرار دارد.

او ادامه داد: از مجموع دو اساسنامه تصویب شده؛ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان موضوع تبصره بند ۳ ماده ۸۸ به تصویب هیئت امنای صندوق رسید و برای تعیین تکلیف به دولت ارسال شد که در دست بررسی است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به اساسنامه نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: این اساسنامه تدوین و در دولت مصوب شد تا در قالب بند الف ماده ۹۱، سازماندهی شود. در حوزه تکالیف گزارشی از مجموع شش تکلیف گزارشی، دو گزارش ارسال شد و چهار گزارش بدون اقدام باقی مانده است و از مجموع ۱۱۰ تکلیف اقدامی سی تکلیف به طور کامل انجام شد و ۵۵ تکلیف جز تکالیف مستمر و ۲۰ تکلیف ناتمام و ۵ مورد تکلیف بدون اقدام باقی مانده است.

کاظمی در مورد سنجه‌های جدول ۲۰ قانون برنامه هفتم توسعه افزود: از مجموع ۲۹ سنجه عملکردی تعداد ۲۱ سنج مربوط به جدول ۲۰ است که به طور مستقیم جزو تکالیف آموزش و پرورش می‌باشد و هشت سنجه دیگر مربوط به جدول ۱۶ است و این وزارتخانه به عنوان همکار سایر دستگاه‌ها ایفای نقش می‌کند و گزارش آنها از طریق دستگاه‌های دیگر ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: از مجموع ۲۹ سنجه عملکردی تعداد ۲۰ سنجه در برش سالانه عملکرد کامل یا بیش از عدد کمی مورد انتظار داشته است و تعداد سه سنجه با توجه به برش سالانه دارای عملکرد کمتر که نیاز به تأمین منابع و زیرساخت‌های مربوطه دارد؛ تعداد ۶ سنج نیز به عنوان سنج‌های مالایطاق به سازمان برنامه بودجه کشور اعلام شده است و نیاز به اصلاح دارد.

کاظمی در بخش دوم گزارش خود در رابطه با عملکرد وزارت آموزش و پرورش در اجرای یک ساله برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ناظر به گزارشی که توسط کمیسیون ارائه شد نکاتی را مطرح می‌کنم، در خصوص اقدامات اسنادی باید بگویم که تعداد آئین نامه‌های مصوبه دو ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. در خصوص نسبت دانشجو معلم به استاد، این نسبت مطابق با نص قانون محاسبه شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار