به روز شده در
کد خبر: ۱۳۳۴۱
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

کمبود نیروهای متخصص برای آموزش استثنایی

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کمبود نیروهای تخصصی در مدارس استثنایی گفت: کمبود نیروی گفتاردرمان، کاردرمان، مشاور و شنوایی‌سنج در مدارس در مدارس استثنایی ایجاب می کند بازمهندسی ساختاری و برنامه‌ریزی برای توان‌یابی کامل این حوزه‌ها انجام شود.

کمبود نیروهای متخصص برای آموزش استثنایی

سالار قاسمی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور سه‌‍شنبه در آیین تجلیل از معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی استان خوزستان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی، پیشران اجرای عدالت آموزشی است و لازم است که تمام توان را برای حمایت از این بخش از آموزش و پرورش به کار بگیریم.

او با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش استثنایی، تخصصی‌ترین بخش نظام آموزشی، نیازمند نگاه تحول‌محور است، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های فنی، تجهیز فضاهای توانبخشی، بازتعریف ماموریت‌ها و ارتقای کیفیت نیروی انسانی از الزامات تحول در این حوزه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها ۶۰ مدرسه از ۲ هزار مدرسه استثایی کشور، زمین چمن و فضا برای ورزش و فعالیت‌های بدنی دارد.

قاسمی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از پیگیری موضوعاتی همچون رتبه‌بندی، اصلاح ساختار و بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی خبر داد و افزود: مجموعه‌ای از درخواست‌های نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار