استقرار میز خدمت قضایی در نماز جمعه تهران
همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضاییه، میز خدمت سازمانهای تابعه قوه قضاییه در محل برگزاری نماز جمعه تهران و سایر استانهای کشور برپا شد تا مدیران ارشد دستگاه قضا به صورت چهرهبهچهره پاسخگوی مطالبات حقوقی و قضایی مردم باشند.
امروز جمعه، پنجم تیرماه ۱۴۰۵، همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضاییه، محل نماز جمعه در دانشگاه تهران میزبان مسئولان و مدیران ارشد قضایی بود تا در فضایی صمیمانه، شنوای دغدغهها، مشکلات و درخواستهای حقوقی و قضایی نمازگزاران و مراجعین باشند.
برپایی میزهای خدمت در روز جمعه، بخشی از برنامه مدون دستگاه قضا در راستای رویکرد «مردمداری» و «تکریم مراجعین» است که در سراسر کشور با جدیت دنبال میشود. هدف از این اقدام، حذف واسطهها، تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی و تسریع در روند رسیدگی به پروندههاست.
در این میز خدمت، علاوه بر نمایندگان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مدیران و نمایندگانی از بخشهای مختلف دستگاه قضا از جمله دادگستری کل استان تهران، دادستانی تهران، مرکز توسعه حل اختلاف، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، سازمان پزشکی قانونی و سازمان تعزیرات حکومتی حضور یافتند تا ضمن بررسی پروندهها و استماع مشکلات، دستورات مقتضی را در چارچوب موازین قانونی صادر کنند.
این اقدام در راستای دستورات موکد ریاست قوه قضاییه مبنی بر تکریم مردم و رفع مشکلات در چارچوب قانون صورت میگیرد.
مسئولان قضایی پس از دریافت مشکلات و ارجاع درخواستهای مردمی به واحدهای مربوطه، نسبت به پیگیری پرونده تا رسیدن به نتیجه نهایی و پاسخگویی به اربابرجوع، پیگیری خواهند کرد.
پس از پایان دیدارهای چهرهبهچهره امروز، گزارشها و نتایج حاصله جهت جمعبندی و پیگیریهای ستادی، به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه منعکس خواهد شد.