به روز شده در
کد خبر: ۴۸۰۲

اثر تحسین شده کلود مونه از فصل« بهار»

بازنمایی بهار در بوم نقاش، فراتر از تصویر شکوفه‌ها و سبزه‌ها، دریچه‌ای است به دنیای احساسات و حواسی که با این فصل نو شکوفا می‌شوند؛ اثر «بهار» کلود مونه که تصویر دختر و پسرش را در باغ خانوادگی به تصویر کشیده یکی از مهمترین شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست است.

اثر تحسین شده کلود مونه از فصل« بهار»

بازنمایی بهار در بوم نقاش، فراتر از تصویر شکوفه‌ها و سبزه‌ها، دریچه‌ای است به دنیای احساسات و حواسی که با این فصل نو شکوفا می‌شوند؛ اثر «بهار» کلود مونه که تصویر دختر و پسرش را در باغ خانوادگی به تصویر کشیده یکی از مهمترین شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست است.

تصویر بهار در بوم نقاش صحنه‌ای می‌شود برای رقص نور و رنگ، جایی که هنرمند تلاش می‌کند تا لطافت هوا، عطر خاک باران‌خورده و صدای پرندگان را به تصویر بکشد.

در این نقاشی‌ها، رنگ‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند. سبزهای متنوع از روشن‌ترین سایه‌ها تا تیره‌ترین رنگ‌ها، حیات دوباره طبیعت را به نمایش می‌گذارند. زرد و نارنجی، گرمای خورشید را یادآوری می‌کنند و آبی آسمان، آرامش و وسعت را به تصویر می‌کشد. صورتی و بنفش، لطافت و زیبایی گل‌ها را بازتاب می‌دهند و بوم را به باغی خیال‌انگیز تبدیل می‌کنند.

اثر «بهار» که توسط کلود مونه در باغ خود در Giverney، فرانسه، در یک روز زیبای بهاری در سال ۱۸۸۶ نقاشی شده است یکی از آثار تحسین شده فصل بهار است. این تصویر، دختر ناتنی ۱۸ ساله خود سوزان را در حال صحبت با پسرش ژان نشان می دهد.

این باغ و مناظر اطرافش، الهام‌بخش مونه در خلق تعداد زیادی از آثارش همچون مجموعه نیلوفران آبی بودند.

این نقاشی نمونه مناسبی از تکنیک نقاشی انقلابی است که مونه و دیگر هنرمندان امپرسیونیست توسعه دادند. مونه اغلب در بیرون در هوای آزاد کار می کرد، بنابراین رنگ به سرعت اعمال می شود تا اثرات متغیر نور خورشید را به تصویر بکشد. مونه علاقه خود را به نور و رنگ شرح داد.

مونه معتقد بود هنگامی که برای نقاشی بیرون می روید، سعی کنید فراموش کنید که چه چیزی پیش روی خود دارید - درخت، خانه، مزرعه یا هر چیز دیگری. فقط فکر کنید اینجا یک مربع آبی، اینجا یک مستطیل صورتی، اینجا یک رگه زرد است، و آن را همانطور که به نظر شما می رسد، دقیقاً به رنگ و شکل، رنگ کنید تا تصور ساده لوحانه خود را داشته باشید.

مونه رنگ های متضاد و مکمل را برای ایجاد جلوه های متفاوت آزمایش کرد. در این نقاشی سبز زرد چمن با رنگ های قرمز و بنفش در پیکر سوزان و با سایه های بنفش روی تنه درخت در تضاد است. این بر درخشندگی نور بهاری که در سایه ها روی چمن می افتد تأکید می کند.

نور در آثار مونه همچون دیگر امپرسیونیست ها مهمترین ویژگی است که در مجموعه آثار این نقاش یک سوژه تحت نورپردازی متفاوت و آب و هوای مختلف به تصویر کشیده می‌شود.

مونه، در سال ۱۸۴۰ در پاریس متولد شد و در سال ۱۹۲۶ در ژیوِرنی زندگی‌اش پایان گرفت. کلود مونه در نخستین نمایشگاه نقاشان امپرسیونیست‌ که در سال ۱۸۷۴ برپا شد شرکت کرد و بعدها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان این سبک شناخته شد، چون کامل‌ترین بیان امپرسیونیسم را در مجموعه‌ تابلوهای نیلوفرهای آبی آفرید. این هنرمند بیش از ۲۵۰ نقاشی از نیلوفرهای آبی تولید کرد و می توان نیلوفرهای آبی را نمادین ترین تصاویر امپرسیونیسم عنوان کرد.

مونه، خانه و باغ بزرگی در در روستای ژیورنی (Giverny) خریداری کرد و در سال ۱۸۹۰ به دلیل موفقیت در فروش نقاشی‌هایش، به اندازه‌ای مرفه شد که توانست در محل اقامت خود رودخانه ای را منحرف کند و با کمک باغبانان نیلوفرهای آبی، درختان بامبو و بید در آن بکارد. پرندگان متنوعی همچون اردک و قرقاول را در این باغ رها و خانه خود را همچون یک نقاشی عظیمی طراحی کرد. مونه قبل از اینکه نیلوفرهای آبی را نقاشی کند، آنها را کاشت. این هنرمند درباره خانه خود گفته است: بهترین شاهکار من، باغ من است.

مونه در ۵ دسامبر سال ۱۹۲۶ در سن ۸۶ سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت و در گورستان کلیسای ژی ورنی به خاک سپرده شد.​

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار