سلطان حرکات نمایشی و تک چرخ
سامان قنبریزاده، موتورسوار نمایشی در گفتوگویی اختصاصی با آوش از چالشها و سختیهایی که در مسیر حرفهای خود تجربه کرده، سخن گفت.

سامان قنبریزاده، از معدود موتورسواران نمایشی ایران، این روزها در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات جهانی آلمان است، برای مسابقاتی که ۲۱ تیرماه آغاز خواهد شد و قنبریزاده با وجود آسیبدیدگی و مشکلات مالی، همچنان با انگیزهای بالا در مسیر رسیدن به هدف تلاش می کند.
موتورسوار شگفت انگیز ایرانی در گفتوگو با آوش، از سختیهای مسیرش میگوید: «شش ماه و نیم پیش دچار آسیبدیدگی زانو شدم و یک ماهی هست که دوباره تمریناتم را شروع کردهام. اگر به آمادگی صد درصد برسم، که فکر میکنم تا ماه آینده میرسم، مطمئنم جزو بهترینهای مسابقات جهانی خواهم بود».
با وجود تمرینات سنگین بدنی و تمرینات روزانه با موتور، بزرگترین چالش قنبریزاده، مشکلات مالی است: « حضور در این مسابقات، برایم حدود ۱۵ هزار یورو هزینه دارد، از ارسال موتور گرفته تا اقامت و هزینههای جانبی. متاسفانه فدراسیون کمکی در زمینه مالی نداشته و فقط چند نامهنگاری انجام داده است».
موتور سامان، یک یاماها R6 مدل ۲۰۰۴ است که با تغییرات اساسی برای حرکات نمایشی آماده شده و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برایش هزینه شده است.
او در این گفتوگو، درباره جایگاه زنان در ورزش موتورسواری می گوید: «در رشتههای موتور ریس و کراس، بانوان حرفهای زیادی داریم، اما در بخش موتورسواری نمایشی به دلیل هزینههای بسیار بالا، کسی را نمیشناسم که به صورت حرفهای فعالیت کند.»
قنبریزاده همچنین از نبود حمایت شرکتهای داخلی انتقاد میکند و می گوید: «در ایران شرکتهای بزرگ موتورسازی داریم که هیچکدام از ورزشکاران حمایت نمیکنند، در حالیکه تبلیغ موتور باید با موتورسواری باشد که واقعاً سوارش میشود».
او در پایان، خاطرهای از یکی از سفرهایش تعریف کرده و می گوید: «برای مسابقات جمهوری چک، تصمیم گرفتم موتورم را با اتوبوس به تهران بفرستم، اما پلیس راه آن را توقیف کرد، سه روز درگیر بودم تا آزادش کنم. نزدیک بود قید مسابقه را بزنم، اما بالاخره همهچیز درست شد و حالا پلیسهایی که موتورم را توقیف کرده بودند دوستان خوب من هستند».