EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۵۸۴۱

پس از ۴ ماه توقف/ بارگیری نفت در بندر راس تنوره عربستان ازسرگرفته شد

شرکت آرامکوی سعودی روز جمعه بارگیری نفت در پایانه راس تنوره در خلیج فارس را پس از نزدیک به چهار ماه وقفه ناشی از تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران، از سرگرفت.

پس از ۴ ماه توقف/ بارگیری نفت در بندر راس تنوره عربستان ازسرگرفته شد

داده‌های کشتیرانی شرکت مالی LSEG نشان می‌دهد که دو نفتکش بسیار بزرگ از نوع VLCC، در حال بارگیری نفت خام در این پایانه دیده شده‌اند، در حالی که یک نفتکش دیگر در همان نزدیکی منتظر بوده است. هر کشتی VLCC قادر به بارگیری ۲ میلیون بشکه نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ انرژی سعودی آخرین بار در هشتم مارس، محموله‌ای را از بندر راس تنوره به مقصد چین بارگیری کرد و پس از مسدود شدن تنگه هرمز در طول تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران،  مجبور شد تمام صادرات خود را به بندر ینبع در دریای سرخ تغییر مسیر دهد.

یک هفته پس از امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، صادرات نفت خام از خلیج فارس به حداقل ۷۵ درصد از سطح قبل از جنگ رسید که نشان‌دهنده یک بازگشت شکننده اما قابل توجه پس از یکی از بزرگترین اختلالات کشتیرانی در دهه‌های اخیر است.

طبق محاسبات بلومبرگ، از حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز نفت خامی که در سه روز منتهی به چهارشنبه از منطقه خارج شد، بخش عمده‌ای از آن مربوط به محموله‌های معوقه‌ای بود که تولیدکنندگان منطقه شروع به تخلیه آنها کرده‌اند.  

منبع: ایسنا 

برچسب ها

ارسال نظر

آخرین اخبار