EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۵۷۶۴

افزایش تعداد قربانیان زلزله ونزوئلا به ۳۲ نفر

رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، در یک نشست خبری گفت: تا این لحظه گزارش مرگ ۳۲ نفر را بر اثر زلزله دریافت کرده‌ایم که هنوز آمار احتمالی ایالت لا گوایرا را شامل نمی‌شود.

افزایش تعداد قربانیان زلزله ونزوئلا به  ۳۲ نفر

دولت ونزوئلا اعلام کرد شمار قربانیان زنجیره‌ای از زمین‌لرزه‌های شدید در این کشور به ۳۲ نفر افزایش یافته و نزدیک به ۷۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت مداوا قرار دارند. 

دلسی رودریگزس رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، در یک نشست خبری گفت: تا این لحظه گزارش مرگ ۳۲ نفر را دریافت کرده‌ایم که هنوز آمار احتمالی ایالت لا گوایرا را شامل نمی‌شود و بیش از ۷۰۰ مجروح نیز در بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانی خصوصی پذیرش شده‌اند.

این زمین‌لرزه‌ها پس از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر در شهر سن‌فیلیپه در شمال‌غرب ونزوئلا آغاز شد و اندکی بعد زمین‌لرزه‌ای قدرتمندتر به بزرگی ۷.۵ ریشتر در جنوب‌شرقی شهر یوماره رخ داد.

به گفته مقامات ونزوئلا، ایالت ساحلی لا گوایرا در شمال این کشور بیشترین آسیب را از دو زمین‌لرزه متحمل شده است و احتمال افزایش شمار قربانیان در این منطقه وجود دارد.

رودریگس در سخنان خود از کشورهایی که پس از این فاجعه طبیعی با ونزوئلا ابراز همبستگی کرده‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا در منطقه‌ای با فعالیت زمین لرزه بالا قرار دارد؛ جایی که صفحه کارائیب با صفحه آمریکای جنوبی برخورد می‌کند.

ساکنان کاراکاس که در سال ۱۹۶۷ نیز زمین‌لرزه مرگبار ۶.۳ ریشتری را تجربه کرده بودند، با لرزش شدید ساختمان‌ها به خیابان‌ها پناه بردند.

در پی این ۲ زلزله، سامانه هشدار سونامی آمریکا برای پورتوریکو، جزایر ویرجین آمریکا و انگلیس هشدار سونامی صادر کرد.

این سامانه همچنین اعلام کرد جزایر آروبا، کوراسائو و بونیر در نزدیکی سواحل ونزوئلا نیز ممکن است با امواج خطرناک مواجه شوند. با این حال، این هشدار حدود یک ساعت بعد لغو شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار