تشکیل جلسه فوق العاده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان/ هنوز صحبتهای نبویان را نشنیدیم
دبیر هیات رئیسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: قرار است دوشنبه هفته آینده جلسه فوق العاده داشته باشیم و در این جلسه موضوعاتی مختلفی مطرح خواهد شد.
محمد بیات، دبیر هیات رئیسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع افشای اسناد محرمانه توسط نبویان در صداوسیما ورود خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قرار است دوشنبه هفته آینده جلسه فوقالعاده داشته باشیم. موضوعاتی مختلفی در این جلسه مطرح خواهد شد چراکه مدتی است تشکیل جلسه ندادهایم. بنا داریم این موضوع را بررسی کنیم تا بتوانیم تصمیمگیری بهتری داشته باشیم.
او در واکنش به اینکه آیا تا این لحظه شکایتی از سوی نماینده، شخص یا نهاد خاصی درباره اقدام نبویان به هیات نظارت ارجاع شده است؟ افزود: خیر. پروندهها محرمانه هستند. جلسه درباره شخص خاص نیست.
بیات در پاسخ به اینکه آیا اقدام نبویان در انتشار اسناد محرمانه شامل موارد خارج از ضوابط میشود که هیات نظارت ورود کند؟ تصریح کرد: تا دفاعیه را مشاهده نکنیم نمیتوان گفت، داخل ضوابط است یا خارج از آن. نگاه هرکسی به زعم خودش است. امکان دارد وقتی همکار را دعوت کنیم به نحو دیگری برداشت شود کمااینکه پیش از این نیز چنین مواردی بوده است. باید کل صحبتها را بشنویم و بعد قضاوت کنیم. هنوز صحبتها و اظهارات نبویان را نشنیدیم.