اعلام قیمت شکر؛ برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار تومان
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر قیمت مصوب هر کیلو شکر درب کارخانه را ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با رفع محاصره دریایی و واردات شکر، مشکلی در امر تامین نداریم.
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: امسال با تقارن پیک مصرف شکر در فصل گرما با ایام محرم پیش بینی میشود که مصرف به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.
مریم قوام معنوی دبیر انجمن تولیدکنندگان شکر گفت: در حال حاضر شکر در سامانه بازارگاه توزیع می شود که براین اساس کمبودی در عرضه شکر نداریم.
وی قیمت مصوب هر کیلو شکر درب کارخانه را ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با رفع محاصره دریایی و واردات شکر، مشکلی در امر تامین نداریم.
قوام معنوی نیاز ماهانه شکر ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: مصرف شکر در ایام محرم کمی افزایش می یابد.
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر با تاکید بر واردات ۷۵۰ هزار تن شکر در نیمه نخست سال بیان کرد: بنابر آمار طی سال های اخیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد که با احتساب نیاز کشور، یک میلیون تن کسری باید از طریق واردات تامین شود.
وی گفت: همه ساله پیک مصرف از تیر آغاز می شود و امسال بدلیل تقارن با ایام محرم، مصرف در این ماه به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن می رسد، اما در شرایط فعلی تنظیم بازار از طریق شکر های تولید داخل و وارداتی در حال انجام است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان