واکنش یوسف پزشکیان به نقدهای اخیر
یوسف پزشکیان نوشت؛ من قائل به عصمت مسئولان کشور نیستم، بله ممکن است خطا کنند اما اطمینان دارم که مسئولان ما دلسوزند، اعتلای ایران و اسلام برایشان مهم است و همه تلاششان را برای اعتلای ایران میکنند.
یوسف پزشکیان نوشت؛
در شرایط عادی وقتی از کسی نقد میکنیم انتظار داریم که یکی از دو حالت زیر اتفاق بیافتند:
۱- اگر فکر میکند نقد ما وارد نیست، توضیح دهد و ما را روشن کند که چرا نقد ما وارد نیست.
۲- اگر نقد ما وارد است، بپذیرد و چه بسا اعلام کند و بعد اصلاح کند.
اما امروز شرایط کشور خیلی خاص است
یک - وحدت در کشور از همه چیز مهمتر است. هر پیامی که نشان دهنده تفرقه باشد، دشمن را امیدوار میکند. هر پیامی که آغازگر مشاجره و اختلاف باشد و ضد وحدت باشد، مثل موشکی در جبهه داخلی عمل میکند.
دو - مهمترین بخش جنگ، جنگ اطلاعات است. دشمن برای شکست دادن ما به دنبال به دست آوردن اطلاعات مختلف است. اطلاعات از توان نظامی ما، اطلاعات از وضعیت تابآوری ما و ... در چنین شرایطی افشای اطلاعات خدمت به دشمن است.
سه - اطلاعات دو دستهاند: اگر مشکلات مطرح بشود خواهند گفت سیگنال ضعف و ... اگر نقاط قوت مطرح بشود میگویند افشای اطلاعات محرمانه و ...
در چنین شرایطی با نقد و منتقد چه باید کرد؟
نقد مثل تیری میشود که از طرف جبهه خودی به سمت مجاهدان شلیک میشود و آنها تضعیف میکند و توان و صبر سربازان و فرماندهان جنگ اقتصادی، اجتماعی و رسانهای را مثل خوره میخورد.
اکنون زمان آن است که همه ما «صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ» کنار هم بایستیم و از هم فاصله نگیریم. هرکسی فکر میکند رهبر، رئیسجمهور، رئیسمجلس، اعضای شعام، اعضای تیم مذاکره کننده، سپاه را بزند دارد به کشور خدمت میکند، اشتباه میکند.
رئیسجمهور گفتند: «جنگ رمضان که ستارهای درخشان در تاریخ ایران است، تجلی وحدت مردم، رهبری، دولت و نیروهای مسلح بود».
۱- شرط پیروزی ما یکی بودن و به هم چسبیدن و از هم جدا نشدن است. اگر یکی بودیم، هر کدام را بزنند یعنی همه را زدهاند.
۲- اگر فکر کنیم که ما یکی نیستیم و از هم جدا هستیم و کنار هم قرار نگیریم، دیگر نیازی به جنگ نیست. دشمن بدون جنگیدن ما را شکست داده. ما را به دست خودمان شکست داده است.
من قائل به عصمت مسئولان کشور نیستم، بله ممکن است خطا کنند اما اطمینان دارم که مسئولان ما دلسوزند، اعتلای ایران و اسلام برایشان مهم است و همه تلاششان را برای اعتلای ایران میکنند.
واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا، آیهای است که همواره باید بدان رجوع کرد.