EN
به روز شده در
کد خبر: ۶۲۴۸۵
عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آوش:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای مردم پولی است و برای مسئولین رایگان!/ اگر استفاده از خط سفید مشکلات امنیتی دارد چرا مسئولین استفاده می‌کنند؟

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: بارها گفته‌ام آیا مشاهده کردید تلگرام، واتساپ و اینستاگرام کسی قطع باشد؟ همه در حال استفاده هستند اما میان مردم و عده‌ای از مسئولین تفاوت‌هایی وجود دارد، مردم با پرداخت پول از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند اما مسئولین پول پرداخت نمی‌کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای مردم پولی است و برای مسئولین رایگان!/ اگر استفاده از خط سفید مشکلات امنیتی دارد چرا مسئولین استفاده می‌کنند؟

مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با آوش درباره طرح صیانت 3 گفت: من درباره این طرح چیزی نشنیدم. برخی حوزه‌ها نیاز به قانون‌گذاری ندارند. اگر مجلس تا این اندازه در مسائل جزئی ورود کند برای خود مجلس سخت می‌شود. اعتقاد دارم، ضرورتی ندارد که مجلس در همه امور ریز شود. همه مباحثی که الان اشاره شد در قانون برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شده و راهکار مشخص است. من درباره حمایت و رسیدگی به تخلفات حوزۀ صوت و تصویر فراگیر موردی نشنیدم و هم اینکه لزومی برای ریز شدن مجلس در همه مسائل تا این اندازه وجود ندارد.

لاهوتی تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه مسائل فرهنگی کاملاً مشخص و همچنین در همه ابعاد متولی مشخص است، همچنین مباحث مربوط به صداوسیما و وزارت ارشاد هم مشخص شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا در قانون برنامه هفتم توسعه در مورد فضای مجازی یا فیلترینگ هم صحبتی شده است؟ خاطرنشان کرد: خیر، تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ و ایجاد گشایش برعهده شورای عالی فضای مجازی است. بارها گفته‌ام آیا مشاهده کردید تلگرام، واتساپ و اینستاگرام کسی قطع باشد؟ همه در حال استفاده هستند اما میان مردم و عده‌ای از مسئولین تفاوت‌هایی وجود دارد، مردم با پرداخت پول از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند اما مسئولین پول پرداخت نمی‌کنند.

لاهوتی در پایان یادآور شد: اگر استفاده از خط سفید مشکلات امنیتی دارد چرا خود مسئولین استفاده می‌کنند؟ بنابراین همه از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر بخشی از اقتصاد به فضای مجازی گره خورده است. بسیاری از افراد از طریق فضاهای مجازی بازاریابی می‌کنند. اگر می‌خواهیم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به فضای داخلی محدود کنیم باید این فضاها را تقویت کرده و آن‌ها را وارد رقابت کنیم. برخی افراد از فضاهای داخلی نیز استفاده می‌کنند. اینکه بگوییم فضای مجازی را می‌بندیم، مردم فیلترشکن بخرند، این سوال پیش می‌آید که چه کسانی واردکننده فیلترشکن هستند؟ 

ارسال نظر

آخرین اخبار