EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۶۰۳۵
رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

هیچ گونه کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا مطرح نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ گونه کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا مطرح نیست و این زایده فکر آنها است.

هیچ گونه کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا مطرح نیست

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری گفت: امروز در این مکان جمع شدیم تا یک بار دیگر تاریخ پرافتخار ایران عزیز را دهه‌های گذشته و در مقابل اقدامات جنایتکارانه و همراه با خباثت آمریکا  افشا کنیم. در جلسه با رییس قوه قضاییه بر این نکته تاکید کردیم که افشای جنایت‌های آمریکا نباید فقط در هفته قوه قضاییه انجام شود بلکه باید در همه روزها به آن پرداخته شود. اگر تاریخ آمریکا را بررسی کنیم، سراسر جنایت و سیاهه‌ای از ظلم علیه بشریت بوده که در آن ۲۰۰ جنگ صورت گرفته است. آمریکا طی ۲۴۹ سال، ۲۰۰ جنگ، عملیات نظامی و شرارت انجام داده است.

او افزود: یکی از جنگ‌های آمریکا جنگ ۲۰ ساله در افغانستان است.  در هفته حقوق بشر آمریکایی به عنوان یک فرصت به‌دنبال نشان دادن چهره واقعی و عریان آمریکا به بشر هستیم. دنیا بداند مدعیان حقوق بشر چگونه در جنگ چهل روزه و با چه عقبه ذهنی و نگاه شیطانی دانش آموزان مظلوم میناب و امارت را هدف قرار دادند. اگر جرأت دارند هدف شیطانی خود را درباره حمله‌ به مدرسه  شجره طیبه میناب اعلام کنند.

عزیزی تصریح کرد: لازم است دنیا بداند صاحبان پروژه اپستین چه جنایت‌هایی انجام دادند. شلیک به هواپیمای مسافربری ما، اتفاق مسجد ابوذر و حادثه سردشت تنها بخشی از جنایت‌های آمریکا است که به هیچ‌وجه ملت ما فراموش نخواهد کرد و انتقام خواهد گرفت. مستندسازی و تبیین حوادث و جنایت‌های آمریکایی‌ها در لامرد، میناب، مراکز دانشگاه و درمانی یکی از الزامات است. همه دنیا باید بدانند و از آمریکایی‌ها مطالبه کنند که با چه مجوزی به میناب حمله کردند. تبیین حوادث و جنایت‌های اخیر علیه ملت ایران از مواردی است که دنبال آنها هستیم. همه دستگاه‌های اجرایی کشور رسالت تبیین را برعهده دارند.  

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  امروز نیازمند روشنگری و روایت‌گری صادقانه و شجاعانه هستیم. باید بر این باور باشیم که ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای اسلامی پیشتاز در این افشاگری است.

عزیزی ادامه داد: به نظر من این هفته را به عنوان هفته «افشای حقوق بشر آمریکایی» اعلام کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نقض توافق ایران و آمریکا در شب گذشته گفت: بدون شک جمهوری اسلامی برای هر برخورد قاطع آمادگی کامل دارد. دیشب در ادامه نقض آتش‌بس آمریکایی‌ها، نیروهای مسلح شجاع ما پاسخ دادند و بعد از این هم اگر نقضی صورت بگیرد، حتما پاسخ خواهیم داد. آمریکایی‌ها بدانند با هرگونه تخطی از تدابیر، دستورات و مسیری که در تنگه هرمز صورت بگیرد، برخورد می‌شود.

عزیزی ادامه داد: هیچ گونه کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا مطرح نیست و این زایده فکر آنها است.

او با اشاره به توافق لبنان و آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را حامی همپیمانان خود می‌داند و در همه صحنه‌ها یار و پشتیبان آنها خواهد بود، به ویژه حزب‌الله عزیز.

رییس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در جلسه با رییس قوه قضاییه قرار شد فهرستی از جنایت‌های آمریکا در جنگ اخیر تهیه شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار