EN
به روز شده در
کد خبر: ۹۵۵۸۲

تشکیل کمیته‌ای متشکل از ایران، آمریکا و لبنان برای تثبیت آتش‌بس در لبنان

معاون رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور، در تماس با رئیس‌جمهور لبنان، از تشکیل کمیته‌ای از سوی آمریکا، لبنان و جمهوری اسلامی ایران برای تثبیت آتش‌بس در لبنان خبر داد.

تشکیل کمیته‌ای متشکل از ایران، آمریکا و لبنان برای تثبیت آتش‌بس در لبنان

جوزف عون، رئیس‌جمهور لبنان، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه تماسی تلفنی از سوی جی دی ونس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و مارکو روبیو، وزیر خارجه این کشور، دریافت کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری لبنان، آن‌ها آخرین تحولات مرتبط با وضعیت لبنان و وضعیت پس از مذاکرات سوئیس را بررسی کردند.

ونس و روبیو بر حمایت آمریکا از مواضع رئیس جمهور و دولت لبنان برای گسترش حاکمیت مشروع حکومت و تقویت حاکمیت ملی بر سراسر اراضیی از طریق ارتش و نیروهای امنیتی و توانمندسازی آن برای پایبندی به تعهدات در این زمینه تاکید کردند.

دو طرف بر پیگیری اجرای توافقات در مذاکرات سوئیس از جمله تشکیل کمیته‌ای از سوی آمریکا، لبنان و جمهوری اسلامی ایران برای تثبیت آتش بس در لبنان و نظارت بر اجرای اقدامات مرتبط تاکید کردند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور اشاره کردند که مسائل مرتبط با فعالیت کمیته مذکور و شیوه تشکیل آن در دست بررسی است.

عون از ونس و روبیو بابت آنچه اهتمام آمریکا به لبنان با هدف پایان جنگ و تقویت حاکمیت حکومت لبنان و استقلال تصمیم این کشور خواند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار