نحوه استفاده از کالابرگ+کالاهای مشمول مرحله سوم
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سومین مرحله طرح کالابرگ الکترونیکی را با اختصاص ۵۰۰ هزار تومان اعتبار به دهکهای اول تا سوم درآمدی آغاز کرد تا حمایت معیشتی خانوادهها تقویت شود.

سومین مرحله از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوار و تقویت سبد غذایی دهکهای پایین درآمدی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.
احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا اعلام کرد این مرحله مختص دهکهای اول تا سوم درآمدی بوده و به هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار تعلق میگیرد.
اعتبار اختصاص یافته و اقلام مشمول
براساس این طرح، خانوارهای مشمول میتوانند از این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار استفاده کنند.
به گفته وزیر تعاون، محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و همچنین برندهای انتخابی وجود ندارد. در صورتی که مبلغ خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی باشد، مابهالتفاوت هزینه باید از سوی خریدار پرداخت شود. این طرح به خانوارها امکان میدهد اقلام مورد نیاز خود را متناسب با الگوی مصرف خانوار انتخاب کنند.
امکان خرید در چند نوبت
وزیر تعاون همچنین تاکید کرد مشمولان این طرح ملزم به خرید کل اعتبار در یک مرحله نیستند و میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند. تعداد افراد مشمول این مرحله نیز بیش از ۲۸ میلیون نفر برآورد شده است.
شبکه گسترده فروشگاهها
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۴۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و همچنین ۱۱ فروشگاه زنجیرهای در سراسر کشور قابل استفاده است. مشمولان برای مشاهده لیست فروشگاههای مجاز و بررسی مانده اعتبار، میتوانند اپلیکیشن «شما» را از پلتفرمهایی مانند «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
روشهای اطلاعرسانی و پشتیبانی
برای استعلام مانده اعتبار، علاوه بر اپلیکیشن «شما» کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ نیز در دسترس مشمولان این طرح است. همچنین مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ برای پاسخ به پرسشها و رفع مشکلات احتمالی مشمولان مرحله سوم آماده خدمترسانی است.
پیامک اطلاعرسانی بدون لینک
اطلاعرسانی رسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق سرشماره v.refah به سرپرستان خانوار ارسال میشود.
این پیامک صرفا شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هرگونه لینک است. شهروندان دقت داشته باشند تا از بروز کلاهبرداری یا سوءاستفادههای احتمالی جلوگیری شود.